Strona 2 z 5

: 09 wrz 2012, 10:31
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

w dniu dzisiejszym pojawił się na stronie odcinek 6 z cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowany "Węzeł Wielbark i okolice - druga wojna światowa". Zapraszam do lektury i tradycyjnie już proszę o kontakt osoby, które posiadają wiedzę i materiały mogące pomóc w weryfikacji i dalszym rozwijaniu prezentowanych na stronie materiałów historycznych. :smile:

www.wielbark.wordpress.com

: 05 lis 2012, 21:19
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" pojawiła się czwarta odsłona "Zwięźle o węźle". W niej wszystko to, o czym ostatnio było głośno, i trochę więcej. :smile:

Zapraszam tradycyjnie na www.wielbark.wordpress.com

Szczególne podziękowania dla Pawła Wagnera za przechowanie na serwerze kilku plików.

: 09 gru 2012, 13:32
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

na stronie pojawiła się dzisiaj krótka notatka związana z powrotem pociągów osobowych do Wielbarka.

http://wielbark.wordpress.com/2012/12/0 ... wielbarka/

: 10 gru 2012, 10:34
autor: SP45-166
Widzę że nasi dzielni kolejarze są wyjątkowo konsekwentni w dążeniu do zerowej frekwencji na przywróconym odcinku. To chętnych na dojazd już sporo odpadło ze względu na trójzmianówkę w tartaku. W tym kontekście nie sposób nie podziwiać kolei Mazowieckich, które jak już coś przywracają do życia to minimum na 5 parach- tam ktoś sobie po prostu zdaje sprawę że 2 -3 pary to żadna oferta. Tak przywracano ruch na Sierpc-Nasielsk, Sierpc-Płock-Kutno, Radom-Przysucha, tak dopompowano z powrotem ofertę na Czeremchę...
Wychodzi więc na to że za te pieniądze, stać na bilet będzie głównie osoby z ulgami ustawowymi czyli uczniów. Tylko im może pasować tryb kursowania- dwie pary od poniedziałku do piątku...
Pozostaje jedynie nadzieja że ktoś z tych "włodarzy" (Tfu) w województwie, pójdzie po rozum do głowy i po odbiorze technicznym, czas jazdy spadnie do 20 minut, a liczba par pociągów do Szczytna to będzie 4 do 5. Ale o czym tu marzyć jak samo Szczytno ma tyle z Olsztynem...

: 30 gru 2012, 21:33
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

udało mi się dodać jeszcze w tym roku siódmą część "Historii węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Niemiecki ruch kolejowy na węźle Wielbark". Jest to głównie analiza niemieckich rozkładów i troszeczkę spraw taborowych. W tym - w sumie dość schematycznym opracowaniu - pojawiają się jednak subtelne ciekawostki, jak choćby planowe krzyżowanie pociągów na mijance Bartoszki.

Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com

Tradycyjnie proszę o opinie i uwagi, które pomogą w ulepszaniu i rozwijaniu zawartości materiałów. I przy okazji: wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :smile:

: 21 sty 2013, 21:01
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" opublikowałem pierwsze refleksje z reaktywacji połączeń kolejowych Szczytno - Wielbark. Tradycyjnie zapraszam:

http://wielbark.wordpress.com/2013/01/2 ... -od-zaraz/

: 03 mar 2013, 15:32
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

w dniu dzisiejszym aktualizacja strony związana z korektą rozkładu jazdy na odcinku linii nr 35 Wielbark - Szczytno obowiązującą od 18 marca 2013 r.

Zapraszam: http://wielbark.wordpress.com/2013/03/0 ... wielbarka/

: 03 mar 2013, 20:46
autor: helmutt1
No to Ci wyczerpująco odpowiedzieli na pytanie 5.

: 04 mar 2013, 22:51
autor: Adam Dąbrowski
helmutt1 pisze:No to Ci wyczerpująco odpowiedzieli na pytanie 5.
Heh, gdybym to ja ułożył ten rozkład jazdy, pewnie udzieliłbym podobnej odpowiedzi... :wink:

: 23 mar 2013, 12:07
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

na stronie www.wielbark.wordpress.com pojawił się nowy artykuł (odc. 8 ), zatytułowany "Ruch na linii Ostrołęka - Chorzele (1918-1939)". W artykule sporo ciekawych materiałów źródłowych, m. in. fragmenty służbowego rozkładu jazdy pociągów z 1939 r., z którego dowiemy się np. o istnieniu bocznicy "Przystań". Ponadto rozważania na temat, czy do Chorzel docierał parowy wagon silnikowy HCP-Clayton.

Zachęcam do lektury, a osoby, które są w posiadaniu wiedzy lub materiałów, które mogłyby pomóc w wyjaśnieniu i uzupełnieniu kwestii opisanych w tekście, proszę gorąco o kontakt tutaj lub mailowy.

: 27 mar 2013, 20:30
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

w ramach "świątecznego zajączka" zapraszam do lektury bardzo klimatycznych wspomnień kolegi Bartka Kupieckiego, związanych z linią nr 35. We wspomnieniach m. in. archiwalne zdjęcia wagonu 1/2 klasy, który często pojawiał się na wielbarskim węźle. A do tego sielskie, wakacyjne reminiscencje...

http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... torach.pdf

Jeszcze raz dziękuję Bartkowi za jakże ciekawy materiał, a wszystkie osoby, które mają swoje własne wspomnienia związane z linią nr 35 gorąco zapraszam do współpracy. :smile:

: 29 cze 2013, 22:44
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

na stronie "Węzeł Wielbark i okolice" kolejna aktualizacja: opublikowałem piąty zbiór newsów "Zwięźle o Węźle". Podjęte tematy:

- Na stacji Wielbark znowu pusto
- Media o fiasku połączeń Szczytno – Wielbark
- Jakie dalsze plany co do modernizacji linii nr 35?
- Koniec “wojny” o Szymany?
- Festyn w Ostrołęce z Towarzystwem Dróg Żelaznych
- Optymalizacja sieci
- Co dalej z elektrownią Ostrołęka?
- Nagranie wideo z odcinka Wielbark – Szczytno

Zapraszam na http://wielbark.wordpress.com/2013/06/2 ... o-wezle-5/

: 30 cze 2013, 16:30
autor: Stellwerk
"Kolej zaś… czeka na potoki."
Tak nie pisze najgorszy urzędas, więc i w blogu dla zwykłych ludzi to razi (a poza tym jest dla nich niezrozumiałe).

: 30 cze 2013, 18:29
autor: Adam Dąbrowski
Stellwerk pisze:"Kolej zaś… czeka na potoki."
Tak nie pisze najgorszy urzędas, więc i w blogu dla zwykłych ludzi to razi (a poza tym jest dla nich niezrozumiałe).
W sumie... może masz i rację. Z założenia miał to być pewien skrót myślowy, ale rzeczywiście zdanie może być dla niektórych osób niezrozumiałe. Cóż, słowo się napisało, następnym razem zwrócę większą uwagę na tego typu stwierdzenia.

Dzięki za opinię! :smile:

: 01 wrz 2013, 13:22
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

opublikowałem dziś cz. 9 cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowaną "Pierwsze lata powojenne węzła Wielbark", wchodząc tym samym w okres PRL-u. Na początek trochę o zniszczeniach wojennych, ich usuwaniu, a także o planach budowy nowych linii kolejowych, takich jak Płock - Mława - Wielbark, czy Nasielsk - Chorzele - Wielbark.

http://wielbark.files.wordpress.com/201 ... elbark.pdf

W nieodległej przyszłości pojawią się kolejne artykuły.