I znów "nadzalewowa"...
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Przedstawiam kilka przedwojennych zdjęć.
Stacja Braniewo widok od strony miasta.
Na tym planie widać odgałęzienie szlaku w kierunku Olsztyna od Ost. Bahn oraz zakończenie kolei nadzalewowej.
Do dziś jest ten mostek zaraz za przejazdem obok nastawni Br 1. Przez niego biegł tor nadzalewówki w kierunku dworca głównego. W tle po prawej jest istniejacy do dziś budynek mieszkalny. Sam tor obecnie jest zalany w tym miejscu asfaltem. Obecna ulica Kolejowa.
Stacja Braniewo widok od strony miasta.
Na tym planie widać odgałęzienie szlaku w kierunku Olsztyna od Ost. Bahn oraz zakończenie kolei nadzalewowej.
Do dziś jest ten mostek zaraz za przejazdem obok nastawni Br 1. Przez niego biegł tor nadzalewówki w kierunku dworca głównego. W tle po prawej jest istniejacy do dziś budynek mieszkalny. Sam tor obecnie jest zalany w tym miejscu asfaltem. Obecna ulica Kolejowa.
To i ja się dołączę...
Na początek marna jakość ale za to odpustowy full kolor:
A tu fantazyjna brama:
Oryginalna ogumiona fura!
Powiększony ostbahnowy prekursor - czyli dworzec stojący w Braniewie jeszcze w pierwszych latach XX wieku:
i na koniec mapka topo z 1928 roku. Tory stacyjne niestety prawie niezaznaczone... Te 2 kreski na Ostbahnie oznaczają dwutorowość.
Do Braniewa jest całkiem sporo teczek w Olsztynie - w tym te najstarsze - z początków kolei w naszym regionie... np. 379/1813 Grunderwerb Braunsberg [wykup gruntów w Braniewie] 1851-1853(!) Zawartości nie znam. Pewnie dużo staroświeckich "kulfonów" i rozpadający się papier. Treść może być zarówno rozczarowująca jak i rewelacyjna...
Na początek marna jakość ale za to odpustowy full kolor:
A tu fantazyjna brama:
Oryginalna ogumiona fura!
Powiększony ostbahnowy prekursor - czyli dworzec stojący w Braniewie jeszcze w pierwszych latach XX wieku:
i na koniec mapka topo z 1928 roku. Tory stacyjne niestety prawie niezaznaczone... Te 2 kreski na Ostbahnie oznaczają dwutorowość.
Do Braniewa jest całkiem sporo teczek w Olsztynie - w tym te najstarsze - z początków kolei w naszym regionie... np. 379/1813 Grunderwerb Braunsberg [wykup gruntów w Braniewie] 1851-1853(!) Zawartości nie znam. Pewnie dużo staroświeckich "kulfonów" i rozpadający się papier. Treść może być zarówno rozczarowująca jak i rewelacyjna...
Ta ostatnia sobota ciąg dalszy
Mimo, ze jest oddzielny dział z Braniewem, wklejam zdjęcia z ostatniego sobotniego kursu Elbląg - Braniewo i Braniewo - Elbląg
Jak przyjechaliśmy do Braniewa, stał tam szynobus SA 106-003, który odjechał, jak nastąpiło
przestawienie SU-42-513 (tu koło żurawia).
Łączenie składu, na peronie widać licznych MK.
.
Jak przyjechaliśmy do Braniewa, stał tam szynobus SA 106-003, który odjechał, jak nastąpiło
przestawienie SU-42-513 (tu koło żurawia).
Łączenie składu, na peronie widać licznych MK.
.
ruszyła maszyna po szynach ospale
Ta ostatnia sobota ciag dalszy
Braniewo przed wyjazdem, MK i "normalni pasażerowie" siedzą już w środku składu.
Wracając można było z okien pociągu podziwiać gotycką katedrę we Fromborku, gdzie pochowano Mikołaja Kopernika. W ferworze robienia fotografii, mało kto o tym pomyślał, że mija miejsce pochowania najwybitniejszego naukowca epoki renesansu (o czym warto pamiętać, bo nauka nie zaczęła się od Stephensona czy Nokii )
oraz zamarznięty jeszcze Zalew Wiślany.
Jak możecie jedźcie koniecznie!
Pozdrawiam
PS Wszystkie zdjęcia z 25.03.2006 r.
Wracając można było z okien pociągu podziwiać gotycką katedrę we Fromborku, gdzie pochowano Mikołaja Kopernika. W ferworze robienia fotografii, mało kto o tym pomyślał, że mija miejsce pochowania najwybitniejszego naukowca epoki renesansu (o czym warto pamiętać, bo nauka nie zaczęła się od Stephensona czy Nokii )
oraz zamarznięty jeszcze Zalew Wiślany.
Jak możecie jedźcie koniecznie!
Pozdrawiam
PS Wszystkie zdjęcia z 25.03.2006 r.
ruszyła maszyna po szynach ospale