Strona 1 z 6
Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 03 wrz 2015, 10:11
autor: Stellwerk
Poseł Tadeusz Iwiński (SLD) pytał w interpelacji o szansę na elektryfikację odcinka pomiędzy Ełkiem a Korszami. Brak sieci trakcyjnej na tym odcinku powoduje konieczność zmiany trakcji z elektrycznej na spalinową, co wpływa na czas przejazdu. Niestety, projekt znalazł się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego, co powoduje uzasadnione pytanie o szanse jego realizacji w najbliższych latach.
Podsekretarz Stanu w MIR Sławomir Żałobka zapewnia jednak, że nie wszystko stracone:
"w przypadku wygospodarowania oszczędności przy realizacji inwestycji z listy podstawowej, realizowane będą projekty z listy rezerwowej. Determinantem wyboru projektów będzie stopień ich przygotowania do realizacji oraz całkowita pula dostępnych środków finansowych. Nadto PKP PLK prowadzi prace przygotowawcze, aby w przypadku uwolnienia środków było możliwe jak najszybsze złożenie wniosku o dofinansowanie i wdrożenie danego projektu do realizacji"
Więcej
Mój komentarz: nie podniecajmy siei....
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 05 wrz 2015, 21:26
autor: Referee
Zakup przez PKP IC lokomotyw PESA Gama trochę podważa argument zmiany lokomotywy. :/
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 19 lip 2020, 17:21
autor: Referee
Przez kilka lat w wątku zmieniło się o tyle, że rozpisano przetarg na elektryfikację Ełk-Wydminy z prawem opcji Wydminy-Giżycko:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 45/details Realizacja robót budowlanych dla Etapu I Projektu "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze" wraz z elektryfikacją.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 07 paź 2020, 19:32
autor: Stoker
Teoretycznie od połowy stycznia 2021 zamykany jest odcinek Giżycko - Ełk. Ale jak zwykle może się coś omsknąć na późniejszy termin
Paweł
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 08 gru 2021, 20:57
autor: Kruglanken
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 11 gru 2021, 23:55
autor: Radek
Na plakatach z zestawieniami pociagow IC dla Olsztyna jest zaznaczone, ze przez Szczytno do Bialegostoku od 7.02.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 21 sty 2022, 11:19
autor: Referee
Powszechnie była mowa o 12.03.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 01 lut 2022, 20:06
autor: Adam Dąbrowski
Referee pisze: ↑21 sty 2022, 11:19
Powszechnie była mowa o 12.03.
No i zgodnie z Portalem Pasażera ta wersja obowiązuje nadal. Jeśli nic się nie zmieni, przekierowanie dwóch par pociągów pospiesznych na linię nr 219 Olsztyn Gł. - Ełk ma nastąpić z dniem 13 marca 2022 r. (niedziela). Też mnie ten temat interesuje, bo chciałbym jeszcze pożegnać się ze starym wcieleniem linii kolejowej nr 38, najpewniej z wykorzystaniem do tego celu pociągu TLK "Biebrza".
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 06 lut 2022, 11:19
autor: Radek
Ciekawe, że według rocznego rozkładu jazdy od końca sierpnia ma być remontowany również odcinek Korsze - Kętrzyn - Giżycko, IC Niegocin przestanie kursować, a IC Mamry będzie skrócony do Olsztyna zamiast kursować przez Szczytno do Białegostoku.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 13 mar 2022, 19:52
autor: Adam Dąbrowski
Należy odnotować, że dziś w nocy linia kolejowa nr 38 została zamknięta na odcinku Ełk - Giżycko. Rozpoczynają się wyczekiwane od wielu lat roboty w ramach inwestycji
"Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją", w efekcie której zostanie usunięta jedna z bardziej dolegliwych luk w spójności zelektryfikowanej sieci kolejowej w Polsce, a ponadto dopuszczalna prędkość pociągów ma zostać zwiększona do 160 km/h. Ze "starą" linią nr 38 udało mi się pożegnać w ubiegłą niedzielę, w ramach dość długiej podróży z Olsztyna do Warszawy pociągiem TLK "Biebrza".
Pomimo niewątpliwego sentymentu do pięknej i klimatycznej linii nr 38 w starym wydaniu, bardzo się cieszę, że idzie - mam nadzieję - nowa jakość.
- Stacja Wydminy, widok ze znajdującego się w trakcie postoju technicznego pociągu TLK "Biebrza" nr 51102 relacji Gdynia Główna - Warszawa Wschodnia prowadzonego lokomotywą SU160-007. Powodem postoju było krzyżowanie z pociągiem Regio nr 90815 relacji Ełk - Olsztyn Główny, obsługiwanym wagonem silnikowym SA133-018.
W dniu dzisiejszym pociąg TLK "Biebrza" pojechał już linią nr 219:
https://www.youtube.com/watch?v=38odEP6 ... l=TADZIXpl
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 15 mar 2022, 23:32
autor: SD70
Pytanie kluczowe, czy wraz z modernizacją linii 38 dobudowany zostanie drugi tor?
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 15 mar 2022, 23:54
autor: Radek
Drugiego toru nie ma w projekcie, ale podniesienie predkosci zwiekszy przepustowosc.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 16 mar 2022, 11:55
autor: Adam Dąbrowski
Radek pisze: ↑15 mar 2022, 23:54
SD70 pisze: ↑15 mar 2022, 23:32
Pytanie kluczowe, czy wraz z modernizacją linii 38 dobudowany zostanie drugi tor?
Drugiego toru nie ma w projekcie, ale podniesienie predkosci zwiekszy przepustowosc.
Tak jest, drugiego toru nie ma w projekcie, a ponadto z uwagi na konieczność uzyskania odpowiedniego układu geometrycznego oś projektowanego toru ma być przesunięta o ok. 2 m w stosunku do toru istniejącego. Przewidywana prędkość 160 km/h z lokalnymi ograniczeniami do 120 km/h.
Z dokumentacją można zapoznać się tutaj:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app ... 19/details
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 16 mar 2022, 19:32
autor: Radek
Oczywiście po remoncie Białystok - Ełk i dobudowie tam drugiego toru, odcinek Ełk - Korsze z 1 torem będzie pewnym wąskim gardłem, ale przy obecnym ruchu przepustowość może tak szybko się nie wyczerpie.
Ciekawe, jak zorganizowana zostanie obsługa Ełk - Giżycko w 2024 roku, czy 4 pary Regio z Białegostoku zostaną wydłużone do Giżycka, czy też dalej będą jeździć szynobusy podsyłane przez Szczytno.
Re: Modernizacja z elektryfikacją linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze
: 23 mar 2022, 03:07
autor: SD70
U naszych zachodnich sąsiadów, przykładem linii jednotorowej z prędkością 160 km/h jest Münster-Dortmund. Pociągi regionalne linii RB50 jeżdżą co 2 godziny w oknach czasowych pomiędzy pociągami IC. Jednotorowość linii uniemożliwia stworzenie skondensowanej oferty pociągów regionalnych. Linia ma być modernizowana, z dobudową drugiego toru i podwyższeniem prędkości do 200 km/h.