Radek pisze: ↑16 mar 2022, 19:32
Oczywiście po remoncie Białystok - Ełk i dobudowie tam drugiego toru, odcinek Ełk - Korsze z 1 torem będzie pewnym wąskim gardłem, ale przy obecnym ruchu przepustowość może tak szybko się nie wyczerpie.
Planowane są cztery APO, więc z przepustowością nie będzie tak źle. Dziwi tylko brak zaprojektowania APO na szlaku Kętrzyn-Tołkiny.
Marcin Banach pisze: ↑21 lut 2023, 23:50
Region nie wyludnia się z powodu braku transportu, choć jego brak faktycznie utrudnia codzienne funkcjonowanie. Natomiast megalomańskie projekty typu lekka kolej aglomeracyjna na słodkiej prowincji - z założenia należy oprotestować, wygwizdać, wybuczeć. W tych relacjach wystarczającą byłaby linia mikrobusowa kursująca w trakcie 2 godzinnym, skomunikowana i powiązana taryfowo z koleją w Węgorzewie, Giżycku, czy Olecku. Na trasie Kętrzyn - Węgorzewo czy Kętrzyn - Bartoszyce wystarczyłby SA106 okresowo wzmocniony wagonem 120A.
linie Węgorzewo-Gołdap i Węgorzewo-Kruklanki-Olecko powinny być odbudowane już w latach 40.-50. Jednym z powodów stagnacji tych terenów jest właśnie brak odpowiedniej komunikacji ze światem - zarówno pasażerskiej, jak i towarowej. Mamy już trzecią dekadę XXI wieku i to powinien być standard. Budowa tych linii, jak i proponowanej w jednym z opracowań drogi ekspresowej Budzisko-Gołdap-Węgorzewo-Barciany-Sępopol-Bartoszyce-Braniewo zamiast S16 Mrągowo-Ełk, dałyby impuls rozwojowy terenom, które w 1945 roku utraciły swoje, wtedy naturalne powiązania z Królewcem.
Adam Dąbrowski pisze: ↑20 lut 2023, 19:32
pawel_zielony pisze: ↑20 lut 2023, 14:15Przy realizacji przebudowy odcinka Olsztyn-Elbląg (projekt Stworzenie nowego szybkiego ciągu pomiędzy Olsztynem - Elblągiem i Trójmiastem, z uwzględnieniem obsługi Elbląga Zdroju) priorytetem powinno być "wyprostowanie" linii, jak na poniższej mapie:
Screenshot_9.png
A profil podłużny sprawdzony?
W jednym z dokumentów z tego roku widziałem wariant takiego skrótu z ominięciem Morąga - chyba tak będą projektować nową linię Olsztyn Gutkowo-Bogaczewo