: 30 wrz 2006, 13:55
Kolejne zdjęcia z Pieniężna.
Dworzec o dość nietypowej bryle. Wygląda jak ciąg kamieniczek na jakimś rynku:
Są nawet ujęcia poczekalni - oddzielnie dla klasy 1 i 2 oraz 3 i 4.
I następna sielanka z cyklu jak to pięknie drzewiej (tzn. w 1899 r.) bywało
I znów pędząca P8/BR38/Ok1
Inne ujęcie dziś leżącego filara. Ta ścieżka i teraz jest uczęszczana, ale nie ma z niej tak szerokiego widoku.
Małe oddalenie:
...i w końcu największa ciekawostka - prace przy budowie nowych przęseł mostu latem 1907 r. Zapewne wstawiono je w związku z przebudową całej linii Olsztyn-Królewiec. Parowóz jest chyba serii G5(4)=BR54 (PKP: Ti4). Przedwojenne PKP posiadało ich prawie 200 sztuk - a więc była to całkiem liczna seria. Nawet po wojnie było ich jeszcze 60.
Obecne przęsła mostu...
http://www.pieniezno.pl/img/V_3/duze/02.jpg
...wyglądają bardzo podobnie do starych, ale maja jakby mniej usztywnień. Prawdopodobnie wysadzone przęsła w większej części odzyskano przy okazji upraszczając uszkodzoną kratownicę. Za rok stuknie jej 100 lat.
Dworzec o dość nietypowej bryle. Wygląda jak ciąg kamieniczek na jakimś rynku:
Są nawet ujęcia poczekalni - oddzielnie dla klasy 1 i 2 oraz 3 i 4.
I następna sielanka z cyklu jak to pięknie drzewiej (tzn. w 1899 r.) bywało
I znów pędząca P8/BR38/Ok1
Inne ujęcie dziś leżącego filara. Ta ścieżka i teraz jest uczęszczana, ale nie ma z niej tak szerokiego widoku.
Małe oddalenie:
...i w końcu największa ciekawostka - prace przy budowie nowych przęseł mostu latem 1907 r. Zapewne wstawiono je w związku z przebudową całej linii Olsztyn-Królewiec. Parowóz jest chyba serii G5(4)=BR54 (PKP: Ti4). Przedwojenne PKP posiadało ich prawie 200 sztuk - a więc była to całkiem liczna seria. Nawet po wojnie było ich jeszcze 60.
Obecne przęsła mostu...
http://www.pieniezno.pl/img/V_3/duze/02.jpg
...wyglądają bardzo podobnie do starych, ale maja jakby mniej usztywnień. Prawdopodobnie wysadzone przęsła w większej części odzyskano przy okazji upraszczając uszkodzoną kratownicę. Za rok stuknie jej 100 lat.