Wspomnienie "ryflaków"
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Cześć!
Tololoko zalety:
-Przestrzenne wózki frezowane cyfrowo
-otwierane drzwi w wagonie
-przedsionek wyposażony w elementy dodatkowe takie jak: piec, hamulec, lampa pod sufitem
-delikatne stopnie wejściowe
-przestrzenne czoło wagonu z delikatnymi przejściami i harmoniami
-dobre odwzorowanie ryfli na pudle
-perfekcyjne odwzorowanie instalacji pod wagonem
-możliwość zamówienia jednego z pośród 45 modeli w różnym oznakowaniu, epoce, klasie i stacji macierzystej (w tym także kremowo-niebieska doczepa do SN80):
Gdynia (tylko klasa 1)
Łódź
Warszawa
Nasielsk
Radom
Poznań
Leszno
Wrocław
Katowice
Gliwice
Bielsko-Biała
Kraków
Sucha Beskidzka.
Wagony można kupić w wersji z harmoniami i przejściem "areodynamicznym", lub po modernizacji z płaską ścianą i wałkami gumowymi UIC.
WADY:
-potwornie długi czas czekania na zamówiony model
-poszczególne modele są czasem "nierówne" w jakości wykonania, przez to, że każdy składany jest ręcznie.
-cieżko chodzący krótki sprzęg (trzeba oliwić)
-zdażają się modele z odciskami palców na szybach (każde okno montowane jest oddzielnie)
EFC zalety:
-ładnie odtworzone ściany boczne
-dobre odwzorowanie wnętrza przedziału pasażerskiego (choć w jednym kolorze kremowym)
-pewnie działający krótki sprzęg
-delikanie odtworzona ściana czołowa
-ażurowe stopnie wejściowe
-krystalicznie przezroczyste imitacje szyb w oknach
-ładnie odtworzona prądnica na wózku
model dostępny jest w malowaniu ze stacji:
Łódź
Szczecin (tylko niebiesko kremowe doczepy do SN61)
Chojnice (tylko seledynowo-zielone doczepy do SN61)
Ełk
Obydwa modele EFC i Tololoko posiadają wysokiej klasy oznakowanie i malowanie.
EFC WADY:
-model jest do przesady deliktny (cały z blachy fototrawionej, która lekko się poddaje przy podnoszeniu). Dlatego są skłonności do odprysków lakieru.
-Poręcze i uchwyty na harmonie są trochę płaskie (jest to ograniczenie techniki fototrawienia)
-zdażają się niedokładności przy składaniu pudła
-zbyt płaskie ryfle na pudle
-zbyt płaskie wózki
Moje osobiste zdanie jest takie:
-Do eksloatacji na makiecie lepszy jest model Tololoko.
-Do ekspozycji w gablocie lepszy jest model EFC.
Tololoko zalety:
-Przestrzenne wózki frezowane cyfrowo
-otwierane drzwi w wagonie
-przedsionek wyposażony w elementy dodatkowe takie jak: piec, hamulec, lampa pod sufitem
-delikatne stopnie wejściowe
-przestrzenne czoło wagonu z delikatnymi przejściami i harmoniami
-dobre odwzorowanie ryfli na pudle
-perfekcyjne odwzorowanie instalacji pod wagonem
-możliwość zamówienia jednego z pośród 45 modeli w różnym oznakowaniu, epoce, klasie i stacji macierzystej (w tym także kremowo-niebieska doczepa do SN80):
Gdynia (tylko klasa 1)
Łódź
Warszawa
Nasielsk
Radom
Poznań
Leszno
Wrocław
Katowice
Gliwice
Bielsko-Biała
Kraków
Sucha Beskidzka.
Wagony można kupić w wersji z harmoniami i przejściem "areodynamicznym", lub po modernizacji z płaską ścianą i wałkami gumowymi UIC.
WADY:
-potwornie długi czas czekania na zamówiony model
-poszczególne modele są czasem "nierówne" w jakości wykonania, przez to, że każdy składany jest ręcznie.
-cieżko chodzący krótki sprzęg (trzeba oliwić)
-zdażają się modele z odciskami palców na szybach (każde okno montowane jest oddzielnie)
EFC zalety:
-ładnie odtworzone ściany boczne
-dobre odwzorowanie wnętrza przedziału pasażerskiego (choć w jednym kolorze kremowym)
-pewnie działający krótki sprzęg
-delikanie odtworzona ściana czołowa
-ażurowe stopnie wejściowe
-krystalicznie przezroczyste imitacje szyb w oknach
-ładnie odtworzona prądnica na wózku
model dostępny jest w malowaniu ze stacji:
Łódź
Szczecin (tylko niebiesko kremowe doczepy do SN61)
Chojnice (tylko seledynowo-zielone doczepy do SN61)
Ełk
Obydwa modele EFC i Tololoko posiadają wysokiej klasy oznakowanie i malowanie.
EFC WADY:
-model jest do przesady deliktny (cały z blachy fototrawionej, która lekko się poddaje przy podnoszeniu). Dlatego są skłonności do odprysków lakieru.
-Poręcze i uchwyty na harmonie są trochę płaskie (jest to ograniczenie techniki fototrawienia)
-zdażają się niedokładności przy składaniu pudła
-zbyt płaskie ryfle na pudle
-zbyt płaskie wózki
Moje osobiste zdanie jest takie:
-Do eksloatacji na makiecie lepszy jest model Tololoko.
-Do ekspozycji w gablocie lepszy jest model EFC.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Dzięki wielkie za wyczerpujące info!
Wprawdzie ze względu na nieco zmienione (względami rodzinnymi) priorytety w najbliższej przyszłości nie będę mógł sobie pozwolić na zakup tych modeli, musze przyznać, że ich widok podnosi mi ciśnienie
Wprawdzie ze względu na nieco zmienione (względami rodzinnymi) priorytety w najbliższej przyszłości nie będę mógł sobie pozwolić na zakup tych modeli, musze przyznać, że ich widok podnosi mi ciśnienie
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Bardzo ładna fotka:
http://www.richardkrol.nl/fotos/thema/t ... oszyce.jpg
http://www.richardkrol.nl/fotos/thema/t ... oszyce.jpg
Re: Wspomnienie "ryflaków"
Baaa, pamiętam "ryflaka" bardzo doskonale. Szkoda, że nie ma juz podobnych wagonów. Kiedyś jechałem na trasie z Aleksandrowa Kujawskiego do Torunia bardzo starym "kibelkiem" (chyba z końca lat 70-tych) , który mocno mi przypominał te "ryflaki" - te kształty wnętrz, siedzenia oraz osłony na lampy i śmietniczki. Ja też mam sentyment do tego wagonu, gdyż jak byłem młody, to pamiętam jak jechałem do dziadka do Grudziądza z Więcborka właśnie w takim wagonie, które były doczepiane do SN61-138. Takie wagony właśnie były doczepiane (zawsze?), kiedy skład jechał z Chojnic. dzięki bardzo za zdjęcia ze środka wagonu. Od razu mi się przypomniały te wyjazdy.admk1985 pisze: Jak Wy go wspominacie? Gdzie jeździliście "ryflakami"? Czy Was też urzekały?
Teraz mi się zamarzył modelik tego wagonu (najlepiej w parze z Ganzem) Można gdzieś tu kupić... ?
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
Mała informacja o ryflaku z Gniezna: po raz pierwszy oglądałem go z bliska i od środka we wrześniu 2002 roku. Wówczas miał jeszcze wszystkie szyby i drzwi, oraz większość wyposażenia wnętrza (poręcze, grzejniki, itp). Jeden przedział był wypatroszony z foteli, w drugim były prawie wszystkie (czerwone, lotnicze), generalnie sprawiał wrażenie w miarę łatwego do odbudowy. Kilka lat później był to juz tylko wypatroszony wrak bez ani jednej szyby.
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://parowozy.net
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
Rynek KolejowyW najbliższym czasie tabor szynowy spółki Koleje Dolnośląskie wzbogaci się o dwa zmodernizowane wagony osobowe typu 102 A.
Podczas modernizacji zastosowano w nich m. in. następujące rozwiązania; zamontowano zamknięty układ WC oparty na systemie EVAC zasilany elektrycznie z osobnej sprężarki zmontowanej w wagonie, zbiorniki na fekalia umieszczone wewnątrz wagonów przy kabinie WC (rozwiązanie takie eliminuje wszystkie problemy związane z montażem zbiorników na podwoziu na czołach wagonów kolidujących z długimi wózkami typu 4ANc lub podobnymi, zastosowanie modułowej kolumny umywalkowej oraz wyklejenie kabiny WC profilowaną blacha chromoniklową, elektryczny system otwierania i zamykania środkowych podwójnych drzwi wejściowych do wagonu (rozwiązanie prototypowe opracowane specjalnie dla tych wagonów przez firmę NORGREN, rozwiązanie to stosowane jest po raz pierwszy w taborze kolejowym w Polsce).
Ponadto w modernizowanych wagonach wykonano nową linię świetlną, dwukolorowy układ wnętrza wagonu wraz z nową tapicerką siedzeń, nowy typ śmietniczek zblokowanych ze stolikiem z systemem szybkiego mocowania worków foliowych o dużej pojemności, ogrzewanie elektryczne piecykowe oraz dodatkowo zamontowano ogrzewanie olejowe WEBASTO, poszerzony przedsionek środkowy dostosowany do przewozu 4 pasażerów podróżujących z rowerami.
Modernizacja przeprowadzana jest przez TS Opole.
a tu galeria zmodernizowanego wagonu
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork