Strona 1 z 5

[Iława Główna - Tama Brodzka - Brodnica] Reaktywacja?!

: 21 mar 2005, 22:02
autor: Adam Dąbrowski
Hej!

Już wcześniej pisaliśmy o możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego na tej linii.

http://www.kolej.one.pl/linia.php/id/507/okno/przebieg

Okazuje się, że być może na plotkach się nie skończy. Kolega Jakub Pichola z Lidzbarka Welskiego przekazał mi informację, że obecny przystanek w Tamie Brodzkiej, jeszcze nie tak dawno solidnie zarośnięty, mimo prowadzonego między Działdowem a Brodnicą ruchu, został dokładnie odkrzaczony, drzewka pościnane, jednym słowem równia przygotowana tak, jakby wyglądało to na przygotowanie do powtórnego otwarcia posterunku w charakterze stacji węzłowej.

Czy ktoś ma informacje z "wyższych" sfer, które mogłyby uchylić nieco rąbka tajemnicy?

Pozdrawiam!

BTW: A może by tak przerobić "Inwokację"?! :D

Szynobusie, zratowanie moje! Ty jesteś jak wybawiciel!
Ile Cię trzeba cenić, ten tylko region się dowie, który Cię kupił...
Dziś funkcjonalność Twą w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo to należy się Tobie!

: 30 mar 2005, 23:08
autor: Błażej
eheh ja jestem z NML znasz mnie :D ale asz takim optymistą nie jestem :( ale jak wpuszą szynobus będzie super ;)

Dobrze poinformowane źródła... i głupawy "ząb czasu&quo

: 20 cze 2005, 10:53
autor: CM
Przykro czytać...

- Starostwo nie ma takiej możliwości z powodów finansowych. Marszałek województwa obiecał zorganizowanie spotkania w Nowym Mieście. Miało ono mieć na celu omówienie sprawy utrzymania torowisk przez kolej. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne - mówi Stanisław Czajka, starosta powiatu.
Dowiedzieliśmy się, że do nowomiejskiego starostwa nadeszło też pismo z gdańskiej dyrekcji kolei informujące o rozpoczęciu procedury likwidacji linii kolejowej.
Tak więc szanse na reanimację ruchu kolejowego są nikłe.


całość tu...

http://www.wm.pl/Index.php?ct=nowemiasto&id=723660

Wycieczka po linii

: 01 lip 2005, 19:26
autor: CM
Michal podeslal mi fajny adresik:

Wycieczko-foto-relacja Marcina Kulinicza z linii Ilawa Glowna - Tama Brodzka(przeznaczonej do rozbiorki)

http://www.pbase.com/tabela_437/tabela_437&page=1

: 27 lip 2005, 11:36
autor: Radek
Skoro nie do Brodnicy, to może zarząd województwa powinien postarać się uruchomić połączenie szynobusowe Iława Główna - Lubawa? Pewnie prywatna firma obsługująca bocznicę nie miałaby nic przeciwko. Szynobusy byłyby konkurencją dla PKS-ów, których mnóstwo jeździ po tej trasie. Wystarczyło by dobrze ułożyć rozkład - regularne kursy skomunikowane z pociągami w kierunku Warszawy, Gdańska i Torunia...

: 28 lip 2005, 20:34
autor: Błażej
A po co odrazu do Brodnicy wystarczyło by gdyby szynobus jechał tylko do Kurzętnika i spowrotem do Iławy

: 29 lip 2005, 09:56
autor: Bernard
Radek pisze:Skoro nie do Brodnicy, to może zarząd województwa powinien postarać się uruchomić połączenie szynobusowe Iława Główna - Lubawa? Pewnie prywatna firma obsługująca bocznicę nie miałaby nic przeciwko.

Jeżeli jest to bocznica prywatna to istnieje tylko możliwość wynajmu przejazdu po prywatnych torach, a nie jakieś przejazdy na zasadzie dobrego wujka.

: 29 lip 2005, 12:47
autor: Adam Dąbrowski
Bernard pisze: Jeżeli jest to bocznica prywatna to istnieje tylko możliwość wynajmu przejazdu po prywatnych torach, a nie jakieś przejazdy na zasadzie dobrego wujka.
Z tego co wiem, wyremontowana linia kolejowa z Zajączkowa do Lubawy jest własnością samorządową. Prywatna bocznica odgałęzia się od owej linii. Żeby dojechać do przystanku końcowego w Lubawie, nie trzeba wjeżdżać na bocznicę meblową.

Uważam, że przywrócenie tam ruchu pasażerskiego to kwestia czasu.

Pozdrawiam!

: 30 lip 2005, 17:24
autor: Błażej
Skoro tyle czasu nie przywrócili ruchu do Brodnicy gdzie napewno byłby większy ruch to czemu mieli by przywracać do Lubawy?! Z NML-U jeździły do Lubawy właśnie przez zajączkowo i zamknęli sporo czasu temu ( fizycznie linia nie istnieje)

: 31 lip 2005, 12:58
autor: Adam Dąbrowski
Myślę tak dlatego, że o Lubawie słyszę same superlatywy. Małe bezrobocie, logiczna polityka władz... No choćby i ta linia kolejowa. Samorząd ją przejął, wyremontował, z bocznicy korzysta fabryka mebli. Dlaczego z czasem nie miałyby wrócić tam pociągi - szynobusy? Moim zdaniem prawdopodobieństwo jest spore, chociaż nie wykraczam tutaj poza poziom spekulacji.

Pozdrawiam!

: 31 lip 2005, 19:24
autor: Błażej
Jestem troche egoistą i bym chciał żeby przywrócono ruch do NMl-u ale jak przywrócą w Lubawie to też się będę cieszył. :) W końcu to zawsze jakiś krok do przodu :wink:
Czy ktoś z grupowiczów posiada zdj. Pociągów na lini Iława-Brodnica lub na wspomianej lini do Lubawy?

: 05 sie 2005, 14:06
autor: Radek
Lubawa jest sporym miastem jak na Warmię i Mazury. Gdyby uruchomiono połączenie kolejowe z tak atrakcyjnym węzłem kolejowym jak Iława, to na pewno wygenerowano by spore potoki podróżnych. Do Lubawy kiedyś jeździły pociągi z Nowego Miasta Lubawskiego i z Zajączkowa Lub. Nigdy nie było bezpośredniego połączenia z Iławą. Może to był błąd. Szczegółnie, że na trasie Iława - Działdowo osobówki też nie jeżdżą przepełnione (często brakuje skomunikowań w Działdowie z Kolejami Mazowieckimi).

: 06 lut 2006, 18:06
autor: XxX

: 14 kwie 2006, 22:53
autor: berent
A jak dzisiaj wygląda ta linia w sensie fizycznym? Czy już może rozkradziona, czy rozebrana? Dziwi mnie głupota PLK, gdyż cały odcinek Bydgoszcz - Fordon - Chełmża - Kowalewo - Golub-Dobrzyń - Brodnica - NML - Iława jest linią, która umożliwiłaby ruch od Torunia do Olsztyna w razie jakiejś katastrofy. Pomijając jej urok. Jeszcze w końcu lat 80-tych jechałem tą linią z Bydgoszczy do Olsztyna, ale skomunikowanie w Brodnicy i Iławie do Olsztyna było fatalne (długi czas oczekiwania)

: 15 kwie 2006, 01:22
autor: CM
Pordzewiałe tory wciąż jeszcze leżą. Ale PKP-PLK już chyba skreśliły tę linię. Szukują wniosek likwidacyjny na odcinek od km -0,533 do km 39,550 (tak jak i całość od Bydgoszczy Wsch.). Według aktualnego wykazu maksymalnych prędkości:

Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA - 0,533 12,282 Vmax=0
Linia 251 TAMA BRODZKA - IŁAWA GŁÓWNA 12,282 41,436 Vmax=0

Ciekawe tylko dlaczego jest jeszcze podział na dwie części (do i od Kaługi). Chyba to efekt dłuższego funkcjonowania (po zamknięciu ruchu osob.) odcinka Brodnica-Tama-Kaługa dla przewozów towarowych. Teraz i tego nie ma...