Strona 1 z 2

Most w Piszu

: 25 kwie 2005, 22:51
autor: Tomek
Znalazłem taką fotkę

Obrazek

Może ktoś coś wie więcej o niej (źródło, kiedy mogła być zrobiona).

: 25 kwie 2005, 23:06
autor: Tomek
A to rzekomo Ruciane :?:

Obrazek

Nie pasuje mi wcale. CM pomocy!!!

Fotki z dyskusji "Ucieka nam kolej"

http://www.piszanin.pl/forum/viewtopic.php?t=637

: 26 kwie 2005, 12:38
autor: CM
Pytaj Breyta :) To on tak preparuje zdjęcia z Ebaya i innych usuwając z nich napisy... Pisz jest cyknięty od południowo zachodniej strony. Na czele tendrzak (?) wygląda to na most sprzed zniszczenia (czyli sprzed I wojny). To drugie zdjęcie zabija. Wygląda to jak Pisz he he - tylko takiego mostu tu nigdy nie było. Mowy nie ma o Rucianem (tam nie ma drogi!) - Breyt chyba nie podał odpowidzi na swoje kąśsliwe zagadki. Rzuca nimi - a potem zero odpowiedzi.

: 26 kwie 2005, 12:43
autor: Adam Dąbrowski
CM pisze: To drugie zdjęcie zabija. Wygląda to jak Pisz he he - tylko takiego mostu tu nigdy nie było.
Wczoraj, kiedy pierwszy raz zerknąłem na fotę, pomyślałem dokładnie to samo. :)

: 26 kwie 2005, 21:51
autor: lyck
Pierwszy most faktycznie pasuje do Pisza:

Obrazek

Druga fota to nawet nie są Mazury.... Mam wersję nie uciętą - ale już nie pamiętam skąd:

Obrazek

A więc Suwalszczyzna pełną gębą. Parowozik zdecydowanie rosyjski z charakterystyczną obszerną budką. Dzis to miejsce wygląda tak:

http://www.dziecionline.pl/Suwalki/star ... i/sso2.htm

pozdr

: 17 maja 2005, 21:27
autor: lyck
Kolejna fota z mostem na Hańczy koło Suwałk:

Obrazek

Czerwiec 1916 roku - czyli 6 lat później. Jakże inny widok. Przesło starego mostu pewnie jeszcze leżało w rzece - jego przyczółki prześwitują przez kratownicę. Most prowizoryczny jest zbudowany obok - stąd dosypane nasypy. Oba parowozy są napewno normalnotorowe. Pierwszy przypomina serię G3 - był to koń roboczy kolei pruskich przed I wojną. Drugi to prawie napewno rozwinięcie G3, czyli maszyna G4(2). W Niemczech wycofano je z ruchu jeszcze w latach 20-ych. W Polsce zostało przynajmniej kilkanaście (może nawet kilkadziesiąt) sztuk oznaczonych odpowiednio jako: Th1 i Th3. Z tego przynajmniej 2 Th1 i 5 Th3 dotrwało do września 1939r.

Most niczego sobie... Ten drewniany szalunek nasypu mógł przetrzymać z 1 zimę i niewiele więcej...

pozdr
lyck

: 22 maja 2005, 11:05
autor: Bernard
Most wygląda na szalenie prowizoryczny.

: 23 maja 2005, 15:09
autor: CM
Gdzie tam prowizoryczny! Takie konstrukcje sluzyly niekiedy i kilkadziesiat lat :) Prowizorki to filary z podkladow poukladanych w sztaple. Taki most mial stabilnosc konstrukcji zapalczanej :)

Prowizorki to budowali saperzy na wojnie. Zobaczcie po czym jezdzily pociagi w 1915 na linii Gizycko-Milki-Orzysz. Wiaduktomost w Konopkach Wielkich zbudowany przez Eisenbahnpionierow w lutym marcu 1915 roku

Obrazek

: 23 maja 2005, 16:52
autor: Bernard
Dla mnie z punktu widzenia mechaniki, te zastrzały opierające sie na prętach w połowie ich długości, to jakiś dziwny pomysł.

: 23 maja 2005, 22:50
autor: lyck
Prowizorki to filary z podkladow poukladanych w sztaple. Taki most mial stabilnosc konstrukcji zapalczanej
No nie przesadzaj - jak widać niżej da się po czyms takim przejechać bez katastrofy. Co prawda z V max. 5 km/h:

Obrazek

To rzeka Ełk miedzy Ełkiem a Prostkami. Parowóz serii G5 (PKP: Ti2 albo Ti3 lub Ti4). Prowizorka jest na 1 tor, ale widać przygotowania do odbudowy drugiego. Trochę więcej szczegółów jest tu:

Obrazek
Dla mnie z punktu widzenia mechaniki, te zastrzały opierające sie na prętach w połowie ich długości, to jakiś dziwny pomysł.
A co powiesz na taką konstrukcję:

Obrazek

To Bartoszyce, most na Łynie po cofnięciu się Rosjan w 1914r. Prowdopodobnie wysadzony jednak przez samych Niemców. Parowóz to rzadka sztuka: pruski P2, wczesniej należący do prywatnej Wschodniopruskiej Kolei Południowej, na której leży ten most.

: 24 maja 2005, 15:23
autor: Bernard
Niezła kratownica. Ciekawe, czy ktoś liczył taką kratownicę drewniana, czy budowali "na pałę".

Pisz czy nie?

: 25 maja 2005, 15:29
autor: CM
Bartoszyce mnie całkiem zabiły (niczym RAID "na smierć"). No właśnie - 5 km/h, bo inaczej sam wiatr pociągu by to wszystko przewrócił ;)

Pozostając przy mostownictwie - znowu gwóźdź. Podobno jest to zdjęcie pierwszego kolejowego mostu w Piszu??? Tak niby głosi podpis - który niestety zatarto. Teren jakby podobny - ale ikonografia (zniszczony most i jego zdjęcia) całkiem tu nie pasuje. Co o tym myslicie? Może to Johannisburg w RPA?

Obrazek

: 26 maja 2005, 11:37
autor: lyck
Pozostając przy mostownictwie - znowu gwóźdź. Podobno jest to zdjęcie pierwszego kolejowego mostu w Piszu??? Tak niby głosi podpis - który niestety zatarto.
Tylko, że to jest most drogowy. Świadcza o tym barierki na nasypie (nikt by ich nie robił, gdyby tam był tor) i jego typowo drogowy spadek. Gdyby kolej mogła tak się wspinać, to 2/3 nasypów byłoby zbędne. Czy to Pisz -nie wiem. To nie jest rzadka konstrukcja. Inna sprawa, że trochę za filigranowa jak na kolej.

: 26 maja 2005, 14:28
autor: lyck
Jeszcze jedna fota mostu w Piszu:

Obrazek

Prawdopodobnie tak wyglądał most międzywojenny. Różni się od mostu na początku wątku (sprzed 1914r.) łagodnym zaokrągleniem góry kratownicy.

: 14 sie 2011, 22:44
autor: pucior
Ciekawostka aukcyjna - most saperski. Na odwrocie daty: 11-18.2.1915, być może dotyczą wybudowania mostu po wyparciu Rosjan podczas tzw. bitwy zimowej.

Jak się tak dobrze przypatrzeć to ów most jest widoczny po prawej na pierwszej widokówce wrzuconej przez Lycka 2005-04-26, 21:51.