Po dłuższym niebycie - kolejny zabójczy namiar od Michała (import z Litwy):
http://narrow.parovoz.com/maps/map-balticum.jpg
Czyli coś - zwłaszcza dla miłośników wąskotorówek (wąskich-tirówek - jak wymysliła Beata )
Zagadki wschodu i południa Mazur - jak na dłoni... Widać masę wąskotorówek na płn. Mazowszu i Podlasiu (od frontowych na Polesiu kręci się w głowie!). Ale najciekawiej:
- potwierdzenie dwutorowego projektu ...-Lidzbark-Bartoszyce-Kętrzyn-Węgorzewo-Żytkiejmy-Szetokai
- wąskotorówka Kolno-Łomża
- wąskotorówka Kolno-Grajewo (kolejne potwierdzenia obu tych połączeń!)
- wąskotorówka Czerwony Bór-Czyżew
- projektowana wąskotorówka Kolno-Osowiec (!)
- wąskotorówka Muszaki-Przasnysz (!)
- dwie (!) linie wąskotorowe z rejonu Wielbarka-Chorzeli pod Ostrołękę
- do tego liczne połączenia sieci Wielbark-Chorzele-Ostrołęka z siecią mławską i myszyniecką (czułem w kościach!) plus odgałęzienia we wszystkich możliwych kierunkach, można było dojechać ze Spychowa czy Grajewa aż po Maków Mazowiecki, Pasieki, Mławę, Wielbark, Muszaki... i gdzieś daleko za Bug!
- wąskotorówka nad jez. Wisztynieckim
- zupełnie nowe rozwiązania na północ i wschód od Tylży (!)
No i zgadka - linia Pisz-Dłutowo oznaczona jak inne dwotorowe (!?)... choć poza terenem Prus Wschodnich nie rozróżniano chyba 1-2 torów.
Jedyny mankament - brak dokładnych datowań. Pojęcie "po I wojnie światowej" powinno brzmieć raczej "linia zbudowana dla potrzeb cywilnych - po ustaniu działań wojennych na danym obszarze". Czasami określenie "po I wojnie" - oznacza również okres II wojny i powojenny (np. Pobłędzie - Błaskowizna, Nowa Kamienna - Sokółka).
Nic tylko ruszać w teren
Inne mapy http://narrow.parovoz.com/maps/
Stronka o "wąskich tirówkach" http://narrow.parovoz.com/
Mapa kolei i projektów Mazury, Mazowsze, Podlasie itd...
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn