Olsztyn - Korsze - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
A co stoi na przeszkodzie, żeby teraz zwiększyć prędkość szlakową do 120 km/h, skoro pozwala na to geometria linii? Szczególnie, że IC kupują lokomotywy spalinowe, które bez problemów mają osiągać taką prędkość. "Obecnie (...) manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut." szczególnie śmieszne w zestawieniu z obecnym planowym postojem pociągu TLK Pojezierze (rel. Gdynia - Katowice), który Olsztynie Głównym wynosi 29 minut W jednym miejscu zaoszczędzą 25 minut to w drugim miejscu dodadzą 30 min. planowego postoju... już nie raz tak było na sieci.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Większość pociągów pasażerskich które tam kursują już dziś ma Vmax=120. Tylko że tu nie chodzi o żadne podnoszenie parametrów, tylko o propagandowe gadanie jak to może być lepiej w przyszłości. W przyszłości pojedziemy 2:30h z Gdańska do Warszawy, dojedziemy do Braniewa, w Bieszczady, na lotniska z których w przyszłości będą latać samoloty,a pendolino w przyszłości pojedzie 200 km/h.TrainzN pisze:A co stoi na przeszkodzie, żeby teraz zwiększyć prędkość szlakową do 120 km/h, skoro pozwala na to geometria linii? Szczególnie, że IC kupują lokomotywy spalinowe, które bez problemów mają osiągać taką prędkość.
Problem pojawia się w momencie gdy zapytamy o konkretną datę - odpowiedzi najczęściej nie ma, a jeśli jakaś pada, to za jakiś czas okazuje się zupełnie nierealna.
Jeszcze link do przetargu, bo nikt nie wrzucił: https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... ntity=3250
Rusza projekt elektryfikacji odcinka Ełk – Korsze
http://www.rynek-kolejowy.pl/52051/Rusz ... Korsze.htmObecnie na trasie Olsztyn – Białystok niezelektryfikowany jest odcinek Korsze – Ełk. Manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut. Niewykluczone, że PKP PLK podniesie też prędkość szlakową, obecnie ograniczoną do 80 km/h. Geometria linii pozwala na osiągnięcie prędkości 120 km/h.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” jest przygotowywany do realizacji. PKP PLK rozpisała właśnie przetarg na pierwsze prace przedprojektowe. Chce za nie zapłacić jeszcze z pieniędzy perspektywy finansowej 2007–2013.
Obecnie odległość 270 kilometrów z Białegostoku do Olsztyna pociąg pokonuje w cztery godziny 25 minut. Projekt obniżyłby ten czas do co najmniej czterech godzin. Realizacja projektu potrwa jednak kilka lat. Póki co, do obsługi między innymi tego odcinka PKP Intercity zamówiło dziesięć lokomotyw spalinowych Gama w Pesie
"Kilka lat" dłubaniny na odcinku 270 km....
Obecnie jedzie się 4h25, z czego 25 minut zajmuja zmiany lokomotyw: przepychają je ręcznie, czy co??
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Witam
Podaję link do foto Hańcz-y z wczoraj 21.07 jechała na "nurku". Link: https://onedrive.live.com/?cid=bbf0948b ... 48%2135307
A na Podlasie dotarła trzecia taka lokomotywa (jeszcze jedna kursuje na Helu).
Pozdrawiam
Podaję link do foto Hańcz-y z wczoraj 21.07 jechała na "nurku". Link: https://onedrive.live.com/?cid=bbf0948b ... 48%2135307
A na Podlasie dotarła trzecia taka lokomotywa (jeszcze jedna kursuje na Helu).
Pozdrawiam
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/