Kolej drezynowa Szczytno - Biskupiec
Moderator: Sebastian Marszał
Chciałbym sprostować mojego przedmówcę. Otóż Stowarzyszenie Sympatyków Kolejnictwa "Kolejowe Podlasie" którego Sekretarzem jest Pan Paweł Sz. nie ma żadnej zgody na użytkowanie torowiska na linii Białowieża- Nieznany Bór. O ile mi wiadomo Starostwo Powiatowe w Hajnówce odmówiło podpisania umowy z tą organizacją także wszelkie działania podejmowane na tej linii przez to stowarzyszenie mają charakter bezprawny.
Zgodę na ww linię ma Stowarzyszenie Miłośników Kolei "Kolejowe Podlasie". I to o tej organizacji piszę nawiązując do linii Nieznany Bór - Białowieża Towarowa - Białowieża Pałac. Umowa nadal obowiązuje, nie została rozwiązana przez żadną ze stron. Tak więc mija się Pan z prawdą.
Pozdrawiam
Paweł Szrajber
Pozdrawiam
Paweł Szrajber
Panowie, jak wygląda dalsza sytuacja z linią Szczytno-Biskupiec? Ostatnio wyruszyłem sobie na przejażdżkę rowerową po torowisku ruszając zaraz za Szczytnem, a kończąc na wysokości wsi Wałpusz. W kilku miejscach tory są porozkręcane, ale nie ruszone z miejsca. W jednym tylko miejscu jest rozkręcony tor, rzucony na bok i odkrojone z niego palnikiem ok. 2m. Jak będę jechał tam następnym razem zrobię jakąś fotorelację.
A gdyby na tę linię postawić coś takiego? http://ssb.strefa.pl/mitor/mitor.html
Mała fotorelacja:
Przejazd zaraz za Szczytnem, przy ogródkach działkowych:
Widok w stronę Biskupca
Widok w stronę Biskupca za tymi zaroślami
I w stronę Szczytna:
Kojelny przejazd na wysokości wsi Lemany:
Widok w stronę Szczytna...
... i w stronę Biskupca
I kolejny przejazd między Lemanami a Wałpuszem:
Widok w stronę Szczytna
Widok na Biskupiec
Przejazd zaraz za Szczytnem, przy ogródkach działkowych:
Widok w stronę Biskupca
Widok w stronę Biskupca za tymi zaroślami
I w stronę Szczytna:
Kojelny przejazd na wysokości wsi Lemany:
Widok w stronę Szczytna...
... i w stronę Biskupca
I kolejny przejazd między Lemanami a Wałpuszem:
Widok w stronę Szczytna
Widok na Biskupiec
Kolejne foto:
Wiadukt kolejowy przed Nowymi Kiejkutami:
Widok w stronę Szczytna:
Uploaded with ImageShack.us
I w stronę Biskupca:
Na wiadukcie
I jeszcze raz w stronę Biskupca:
Widok na wiadukt:
A tutaj wiadukt między Nowymi Kiejkutami, a Orżynami/Jabłonką:
Widok na torowisko w stronę Biskupca:
I w stronę Szczytna:
Most przed Jabłonką:
Widok z mostu w stronę Biskupca:
W stronę Szczytna:
Stan torowiska na moście:
Widok z przejazdu w Jabłonce na stację:
Stacja w Jabłonce:
Przejazd za Olszewkami:
W kierunku Biskupca...
... i Szczytna:
Panowie, więc powie mi ktoś jaka jest sytuacja z tą linią? Ja byłbym nawet skłonny zrobić takiego "torowego Żuka", żeby tą trasę udrożnić, tylko jak ma się sytuacja prawna, co można na tej linii robić?
Wiadukt kolejowy przed Nowymi Kiejkutami:
Widok w stronę Szczytna:
Uploaded with ImageShack.us
I w stronę Biskupca:
Na wiadukcie
I jeszcze raz w stronę Biskupca:
Widok na wiadukt:
A tutaj wiadukt między Nowymi Kiejkutami, a Orżynami/Jabłonką:
Widok na torowisko w stronę Biskupca:
I w stronę Szczytna:
Most przed Jabłonką:
Widok z mostu w stronę Biskupca:
W stronę Szczytna:
Stan torowiska na moście:
Widok z przejazdu w Jabłonce na stację:
Stacja w Jabłonce:
Przejazd za Olszewkami:
W kierunku Biskupca...
... i Szczytna:
Panowie, więc powie mi ktoś jaka jest sytuacja z tą linią? Ja byłbym nawet skłonny zrobić takiego "torowego Żuka", żeby tą trasę udrożnić, tylko jak ma się sytuacja prawna, co można na tej linii robić?
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam!
Pozwoliłem sobie utworzyć z tegorocznych postów dotyczących linii kolejowej Szczytno - Biskupiec Reszelski nowy wątek. Obecną sytuację związaną z turystycznym wykorzystaniem ww. linii opisano w "Kurku Mazurskim". Poniżej link do odpowiedniego artykułu:
http://www.kurekmazurski.pl/?art=11647&nr=21_11
Pozdrawiam serdecznie!
Pozwoliłem sobie utworzyć z tegorocznych postów dotyczących linii kolejowej Szczytno - Biskupiec Reszelski nowy wątek. Obecną sytuację związaną z turystycznym wykorzystaniem ww. linii opisano w "Kurku Mazurskim". Poniżej link do odpowiedniego artykułu:
http://www.kurekmazurski.pl/?art=11647&nr=21_11
Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Witam
Orientuje się ktoś czy trzeba mieć jakieś pozwolenie na przejazd drezyną (typu SAM) po nieczynnym szlaku, w tym przypadku linią 262? I jak wygląda sprawa z zaroślami i drzewami porastającymi drogę kolejową - czy można je wycinać w celu udrożnienia bez żadnego ale? Mam chęć wybrać się na ten szlak, ale nie chciałbym mieć się jakiś nieprzyjemności.
Pozdrawiam
Orientuje się ktoś czy trzeba mieć jakieś pozwolenie na przejazd drezyną (typu SAM) po nieczynnym szlaku, w tym przypadku linią 262? I jak wygląda sprawa z zaroślami i drzewami porastającymi drogę kolejową - czy można je wycinać w celu udrożnienia bez żadnego ale? Mam chęć wybrać się na ten szlak, ale nie chciałbym mieć się jakiś nieprzyjemności.
Pozdrawiam
Z tego co wiem, to na nieczynnym szlaku na pewno można krzaki wycinać. Za zgodą PLK jechaliśmy tydzien temu drezyną z Wielbarka do Nidzicy i wielu miejscach musieliśmy udrażniać tory. Czy orientuje się ktoś, w którym miejscu na tej linii są rozkradzione tory?
Na wiosnę spróbuje zorganizować na niej przejazd drezyną po całej długości. Wczoraj byłem na objeździe i nie znalazłem ubytków, ale niektórzy twierdzą, że na 100% są.
Na wiosnę spróbuje zorganizować na niej przejazd drezyną po całej długości. Wczoraj byłem na objeździe i nie znalazłem ubytków, ale niektórzy twierdzą, że na 100% są.
Ja też kawałek z Wami jechałem Ubytki na linii do Biskupca są tak jak mówi kolega karlos87, zaraz za Szczytnem w lesie, ale są to małe braki, dalej trasa do Nowych Kiejkut wygląda ok, przed Jabłonką podobno tory są rozkręcone, przejazd w Dźwierzutach jest faktycznie zaasfaltowany, a przed samą Targowską wolą braki w torach są na odcinku ok. 70m. Dalej nie wiem. PS. Mam już plan na drezynę i przez zimę będę go uskuteczniaładrian pisze:Z tego co wiem, to na nieczynnym szlaku na pewno można krzaki wycinać. Za zgodą PLK jechaliśmy tydzien temu drezyną z Wielbarka do Nidzicy i wielu miejscach musieliśmy udrażniać tory. Czy orientuje się ktoś, w którym miejscu na tej linii są rozkradzione tory?
Pozdrawiam!