Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

allensteiner
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2016, 10:34
Lokalizacja: Warmia

Post autor: allensteiner »

Też mnie to zaskoczyło , jeśli zaczęli jakieś przewozy towarowe do samego Grabowa to zaczęli z grubej rury. Mimo to dalej nie chce mi się wierzyć że jakiś lokalny klient zamówiłby 30 wagonów. Prędzej uwierzył bym w to że jednak coś tu dojechało z przeznaczeniem docelowym dla SSE Chorzele , transportem drogowym z Grabowa do Chorzel jest ok.67 km przez Krasnosielc i Jednorożec , więc mogli coś tu ewentualnie przerzucać na auta. Gdy jechałem po 18.00 pociągu już nie było ale na nastawni były na pewno dwie osoby (z kabiny ciężarówki nie trudno to wypatrzeć). W piątek po 18 nastawnia była nieczynna ale okiennice nie były zamknięte , więc to prawdopodobnie będzie miało jakiś dalszy ciąg.
Awatar użytkownika
Gagarin323
Osobowy
Posty: 73
Rejestracja: 02 cze 2012, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Gagarin323 »

Z tego co ja słyszałem to złomowisko w Grabowie znów zaczęło używać transportu kolejowego do przywożenia złomu na teren zakładu (tak jak kilka lat temu). Jechałem do Ostrołęki tydzień temu i widziałem pomarańczowych Panów przy Kolzamie oglądających rozjazdy od strony Ostrołęki. Z tym przeładowywaniem w Grabowie to raczej mało prawdopodobne bo od takich rzeczy jest rampa w Ostrołęce z dobrym dojazdem i placem dla ciężarówek. Takie 30-wagonowe składy ze złomem obsługiwane przed dawne ostrołęckie sm-ki, kilka lat temu były prawie codziennością. A szlaku z Grabowa do Wielbarka co roku ubywa. Coraz częściej słychać że ukradli to i tamto, a policja bada sprawę. Oczywiście nawet jak sprawa się rozwiąże to sprawcy toru nie zwrócą na miejsce :)
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

allensteiner pisze:Widziałem to ok.16.00 skład stał gotowy do odjazdu na Ostrołękę.
Ciekawe! To może oznaczać zmianę godzin kursowania pociągów w stosunku co było do grudnia 2013. Wtedy o tak późnej porze nigdy w Grabowie nic się już nie działo. W poprzednim układzie z tego co pamiętam Grabowo było czynne od 5:00 teoretycznie na 8 godzin czyli do 13:00. Wówczas zdawka wyjeżdżała z Ostrołęki już po godz 5. Powrót często odbywał się już o godz 8-9. Dlatego też pociągi te były bardzo trudne do zauważenia, czy sfotografowania przez przyjezdnych. Może teraz zmieni się to na lepsze i łatwiej będzie to to upolować z aparatem na moście nie będąc z Ostrołęki :)
allensteiner pisze:Gdy jechałem po 18.00 pociągu już nie było ale na nastawni były na pewno dwie osoby
Na pewno dyżurny ruchu i pewnie ustawiacz lub rewident, choć taka obsługa przeważnie ma w zwyczaju przyjeżdżać i wracać z takiej stacji na lokomotywie. Być może tym razem było inaczej :)
Trzeba zgłębić ten temat, bo jeśli to wszystko się potwierdzi, to po wielu miesiącach marazmu w Ostrołęce znowu zacznie się robić ciekawie :wink:
cyniux
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 2010, 20:05
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: cyniux »

Te składy jadą z bocznicy krexu. Ładują na nie tarcice której krex ostatnio ma dużo.
Okna od nastawni faktycznie odsłonięte ale nie wszystkie.
Jakieś trzy tygodnie temu włączyłem skaner i jakie było moje zdziwienie że na częstotliwościach szlaku na Chorzele słychać było korespondencje pomiędzy Grabowem a Ostrołęką. Skład wjeżdżał wtedy na rozkaz bo był jakiś problem z semaforem wjazdowym do Grabowa od strony Ostrołęki.
Ostatnimi czasy składy widziałem w wtorek 19.01 oraz czwartek 21.01. Skład wtaczał się rano koło 9 a jeszcze koło 16 nie wyjeżdżał. Na bocznicy stało około 20 wagonów a przed nastawnią stała sm PKP Cargo.
Za Grabowem w stronę Chorzel nie widać żadnych śladów życia oprócz poprawy paru przejazdów przy drodze na Przasnysz w miejscowości Żebry Chudek związanych z modernizacją tej drogi.
Pozdrawiam
MICHDRU85
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 31 paź 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Post autor: MICHDRU85 »

Semafor faktycznie mogl sprawiac problemy...
Jakis miesiac temu widzialem ze ramie pokazujace przejazd ze zmniejszona predkoscia bylo w pozycji ,,prawie otwartej'' podczas gdy ,,ramie glowne'' bylo w pozycji poziomej.

Przepraszam za brak fachowego nazewnictwa ;)

PS : wczoraj na nastawni tez nie wszystkie okna byly zabite ;)
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Ten semafor sprawia problemy już od dawna :grin:
Już w dwutysięcznym jedenastym podczas festynu w Ostrołęce (gdy jeździła drezynka z ludźmi) dyżurny miał kłopot z "wyświetleniem" sygnału zezwalającego na jedynkę. Robiło się tylko takie coś http://linia29.cal.pl/img/os_2011/grabowo/grabowo9.jpg . Poszedł do góry dopiero za trzecim albo za czwartym razem.
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

laczor pisze: Robiło się tylko takie coś http://linia29.cal.pl/img/os_2011/grabowo/grabowo9.jpg .
Mnie sie robi Błąd 403 Dostęp zabroniony! :twisted:
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Nie wiem dlaczego :oops:
No ale poniżej wstawiam załącznik.
Załączniki
grabowo9.jpg
Stellwerk

Linia 35 Szczytno - Ostrołęka odżywa

Post autor: Stellwerk »

Rynek Kolejowy donosi:
Świetna wiadomość dla linii nr 35 łączącej niegdyś Ostrołękę ze Szczytnem.
Linia kolejowa nr 35 ze Szczytna do Ostrołęki przeżyła w ostatnich latach prawdziwą huśtawkę. W 2001 roku została wyłączona z eksploatacji, a w 2010 roku – przeznaczona do likwidacji na stanowiącym 2/3 długości odcinku Ostrołęka – Wielbark w ramach "optymalizacji" sieci kolejowej. Na szczęście likwidacja nie doszła do skutku.

W 2011 roku miała miejsce głośna sprawa remontu linii kolejowej na odcinku Szczytno – Wielbark. Należąca do Ikei fabryka Swedwood za własne pieniądze (ponad 150 tys. zł) w dwa miesiące naprawiła linię kolejową. Ikea marzyła o zastąpieniu dziesiątek tysięcy ciężarówek wożących drewno do fabryki pociągami, ale ceny za przewozy podyktowane przez PKP Cargo były zbyt wysokie. Udało się tylko przywrócić pociągi pasażerskie, ale i je wkrótce wycofano. Po tym jak zmieniono rozkład jazdy upadła bowiem synchronizacja z godzinami zmian w fabryce, więc pasażerów nie było.

O kolejny odcinek, od Grabowa pod Ostrołęką do Chorzeli dba Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce. Od kilku lat chroni ją przed zarastaniem i kradzieżami w nadziei na przywrócenie pociągów. Wygląda na to, że romantyczne wysiłki miłośników i Ikei zostaną nagrodzone.

Firma Domost wykonała w zeszłym roku remont toru na odcinku od km 56,7 (Wielbark) do km 72,1 (Chorzele) wraz z odgałęzieniem do bocznicy Przasnyskiej Strefy Gospodarczej w gminie Chorzele. Koszt robót poniosło Starostwo Powiatowe.

Powstała też sama bocznica. Jej budowę zlecił z kolei Powiatowy Zarząd Dróg w Przasnyszu. W ramach wartego 2 mln zl kontraktu pozostały do zrobienia jedynie drobne prace Do wykonania jest jeszcze kolejny etap – na budowę toru pozwalającego na objazd bocznicy. Ale i bez niego z bocznicy można korzystać – i są na to chętni.

W Kontrakcie Terytorialnym województwa mazowieckiego zapisano modernizację linii 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Zapis przewiduje również budowę nowej linii Ciechanów – Przasnysz – Chorzele.

Linia kolejowa nr 35 to obecnie prawdziwy patchwork. Idąc od strony Szczytna, remontowały ją już: województwo i PLK w ramach połączenia do lotniska Mazury; Ikea (która jak się okazuje za własne pieniądze pomogła uzbroić strefę ekonomiczną Przasnysz); następnie starostwo powiatowe, a na dalszym odcinku miłośnicy kolei. Jeśli ten ostatni, największy fragment uda się zmodernizować w ramach RPO, byłby to imponujący sukces wszystkich zaangażowanych w utrzymanie wybudowanej w 1915 roku linii.
Całość
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Tutaj jakieś nowe fotki się pojawiły z 35: https://www.facebook.com/Chcemy-reaktyw ... 917399682/
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Tu nowe fotki z linii 35 odcinek Ostrołęka - Grabowo.

Ze stacji Grabowo, dla porównania stan na 2010r i stan dzisieszy: http://www.linia29.cal.pl/readarticle.php?article_id=279
Ze szlaku z Ostrołęki oraz mostu, stan na 2011r i dzień dzisiejszy: http://www.linia29.cal.pl/readarticle.php?article_id=308

Widać, że szlak był ładnie zarośnięty, bo poza skrajnią są wysokie suche krzaki. Na zdjęciach z 2011, do kiedy to linia była utrzymywana cały czas tego nie widać.
Tarcza i semafor do Ostrołęki - czynne, świecą się.
Semafor wjazdowy do Grabowa jest uszkodzony, raczej nie ma możliwości podania go.
Niestety w rujnację popada budynek ekspedycji towarowej. Nie tak dawno miał jeszcze drzwi i okna w dobrym stanie. W środku jest porozrzucanych dużo dokumentów, ale przeważnie są to jakieś przemoczone wszechobecną wilgocią papiery inwentaryzacyjne z kasy biletowej. Biletów jak i czegoś ciekawszego brak.
Nastawnie jako tako się trzymają, na dysponującej tak jak ktoś wcześniej wspomniał odsłonięto niektóre okna. Nastawnia wykonawcza i cały okręg wykonawczy to jedna wielka nędza.

Szukam jeszcze informacji dotyczących pociągu towarowego jeżdżącego do Grabowa. Chciałbym go sfotografować, ale w ciemno bez żadnego info nie ma sensu jechać i koczować, może przyjedzie a może nie. Czy istnieje jakiś rozkład? W jakie dni można je spotkać? Przed 2014r. pociągi te miały swój sztywny rozkład i wyjeżdżały z samego rana z Ostrołęki. Czy teraz jest podobnie czy też coś się pozmieniało? Ktoś coś? :wink:
allensteiner
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2016, 10:34
Lokalizacja: Warmia

Post autor: allensteiner »

Witam. Dziś na przejeździe w Grabowie niespodzianka. Godz. 17.15 dojeżdżam od strony W-wy i znowu miałem szczęście napotkać prace przewozowe na stacji Grabowo. Zapory zamknęły mi się przed nosem więc mogłem chwilę poobserwować manewry. Przy nastawni na torze wyjazdowym do O-ki stała sobie SM42-1075 a z prawej (bocznica jakiejś firmy, zapomniałem nazwy) SM42-997 wyciągała na stację 21 pudeł typu eanos i eans. Skład przetoczył się obok nastawni na tor przy dawnym peronie 1 (tor skrajny od wschodu). Osobiście nie miałem okazji spotkać dwóch loków na tej stacji w tym samym czasie. Trochę mnie zdziwiły te dwie stonki z takim niezbyt imponującym bruttem ale może był jakiś powód takiego zaangażowania w ten temat dwóch loków. Ale mniejsza o to. Szkoda tylko że nie miałem konkretnego aparatu bo dawno nie było zdjęć jakiegoś składu na tej stacji.
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

allensteiner pisze:SM42-997 wyciągała na stację 21 pudeł typu eanos i eans. Skład przetoczył się obok nastawni na tor przy dawnym peronie 1 (tor skrajny od wschodu). Osobiście nie miałem okazji spotkać dwóch loków na tej stacji w tym samym czasie. Trochę mnie zdziwiły te dwie stonki z takim niezbyt imponującym bruttem ale może był jakiś powód takiego zaangażowania w ten temat dwóch loków.
A może jest przekroczony nacisk? Itp. Może dzielą składy na dwa? Trzeba zaobserwować. To by było jeszcze lepiej bo zawsze więcej do focenia :mrgreen:
Albo zapięli dwie SM dla uproszczenia manewrów. Chociaż jak jest ustawiacz to raczej zbędne ułatwienie.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0

"Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu ”Modernizacja linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020"
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Rynek Kolejowy opublikował artykuł o modernizacji linii 35 na odcinku Chorzele – Ostrołęka, z licznymi zdjeciami.
Link
ODPOWIEDZ