Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Trochę z innej beczki.
Mam informację z wiarygodnych źródeł, że w najbliższym czasie do Wielbarka przyjedzie 30 platform ze słomą dla pobliskiej wytwórni nawozu. Przynamniej po zimie "odświeżą" tor. Przy dobrych wiatrach kursy mają być regularne. Tym samym bocznica w Wielbarku może znowu zacznie żyć. Oby.................
Mam informację z wiarygodnych źródeł, że w najbliższym czasie do Wielbarka przyjedzie 30 platform ze słomą dla pobliskiej wytwórni nawozu. Przynamniej po zimie "odświeżą" tor. Przy dobrych wiatrach kursy mają być regularne. Tym samym bocznica w Wielbarku może znowu zacznie żyć. Oby.................
Kolejna wzmianka z lokalnych wiadomosci
http://www.eostroleka.pl/m/?artykul=58432
http://www.eostroleka.pl/m/?artykul=58432
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Czy bocznica w Chorzelach jest używana?
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Nie.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Warto śledzić https://www.facebook.com/35linia/co jakiś czas wrzucają fotorelacje z linii.
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Moi Drodzy, czy pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami trwają obecnie jakiekolwiek prace? Z tego, co czytałem wszystko zostało wstrzymane, a środki przesunięte na walkę z koronawirlsem... Pytam, bo wracając z Mazur w kierunku Warszawy przejeżdżam drogą obok kawałka linii (okolice Nowej Wsi Kościelnej), gdzie stare tory zostały zdjęte, natomiast nie wydaje mi się, aby trwały tam jakiekolwiek prace
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Środki miały zostać przesunięte ale czy zostały?
Sam niestety zbyt często nie bywam w okolicy ale zdaniem lokalnych okolicznych kolejarzy pracę wstrzymane nie są. Gdyby były to czy dokończono by zrywać stary tor?
A tor jest zerwany już od Ostrołęki - ale czy gdzieś leży nowy? Dobre pytanie ale chyba nie.
I niekoniecznie musi to być kwestia przesuwania środków. Może powtórka z rozrywki z linii nr 6 gdzie zerwano jeden tor między Tłuszczem i Łochowem a nowego nie kładziono wiele miesięcy z powodu braku pozwoleń na budowę.
Coś jest problem też z mostem na Narwi a konkretnie z jakąś arcyważną rurą, która jest pod niego podwieszona
https://www.moja-ostroleka.pl/mart/1581 ... pod-mostem.
Sam niestety zbyt często nie bywam w okolicy ale zdaniem lokalnych okolicznych kolejarzy pracę wstrzymane nie są. Gdyby były to czy dokończono by zrywać stary tor?
A tor jest zerwany już od Ostrołęki - ale czy gdzieś leży nowy? Dobre pytanie ale chyba nie.
I niekoniecznie musi to być kwestia przesuwania środków. Może powtórka z rozrywki z linii nr 6 gdzie zerwano jeden tor między Tłuszczem i Łochowem a nowego nie kładziono wiele miesięcy z powodu braku pozwoleń na budowę.
Coś jest problem też z mostem na Narwi a konkretnie z jakąś arcyważną rurą, która jest pod niego podwieszona
https://www.moja-ostroleka.pl/mart/1581 ... pod-mostem.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Korzystając z samochodowego powrotu do Warszawy postanowiłem wykonać szybki rekonesans na linii nr 35 między Wielbarkiem a Ostrołęką. Jak się okazało, prace związane z modernizacją odcinka Ostrołęka - Chorzele cały czas są prowadzone. Ich intensywność i zaawansowanie są zróżnicowane, większe na północnej części linii, mniejsze bliżej Ostrołęki. W Ostrołęce trwa rozbiórka mostu na rzece Narew. Poniżej zbiór zdjęć.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
A jak z odcinkiem z Wielbarka w stronę Chorzel? Gdyby PLK poprawiła stan tego odcinka, to na czas budowy Rail Baltiki na jednotorowym odcinku Białystok - Ełk pociągi dalekobieżne Białystok - Olsztyn - Gdynia - Szczecin mogłyby jeździć tą trasą, zamiast ZKA, oczywiście ze zmianą kierunku jazdy w Szczytnie.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Akurat przy okazji ostatniego objazdu na tym odcinku nie zatrzymywałem się (bardziej skupiłem się na modernizowanej mazowieckiej części). Na pierwszy rzut oka linia wygląda jednak na przejezdną od Wielbarka aż do rozjazdu bocznicy Podstrefy Chorzele przy Przasnyskiej Strefie Gospodarczej.
Oczywiście, że tylko w przypadku modernizacji brakującego odcinka Chorzele - Szymany możliwe będzie pełne (tj. w skali sieci) wykorzystanie potencjału linii nr 35. Pociągi dalekobieżne, o których piszesz, to nie tylko kwestia objazdów, ale i wizji siatki połączeń ujętej w Planie Transportowym MI.
Póki co czekamy jednak na ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące zakresu realizowanego w ramach programu "Kolej+".
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Wydaje mi się, że Mazowsze w ogóle powinno zrealizować linię Zegrze - Chorzele (zamiast Przasnysz), wtedy powstałby nowy ciąg komunikacyjny w stronę Mazur.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
Taka opcja ma być rozważana w Studium Planistyczno-Prognostycznym dla projektu linii kolejowej Zegrze - Przasnysz (tzw. „Kolei Północnego Mazowsza”). Dokumentacja z przetargu jest dostępna tutaj. Warto zajrzeć zwłaszcza do dokumentu pt. "Szczegółowe wymagania merytoryczne - Załącznik nr 1 do OPZ", w którym w pkt. 2.4 są opisane opcje, jakie mają być brane pod uwagę w ramach definiowania wariantów do analizy.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark
To chyba pora myśleć też o jakiejś łącznicy w Szczytnie, żeby nie trzeba było zmieniać kierunku.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...