Z kształtowych na świetlne

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Oczywiście że był sens ponieważ bocznica jest używana i prowadzi do hurtowni nawozów sztucznych itp żeby nie być gołosłownym wstawię fotkę z taborem na tej bocznicy
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Bocznica do hurtowni w Mełnie

Post autor: Sławomir Raflewski »

Jak widać jest używana
Załączniki
Zdjęcie386.jpg
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Ktoś coś może wie, gdzie na Warmii i Mazurach PLK zamierza w najbliższym czasie wymienić semafory z kształtowych na świetlne?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Warto odnotować wymianę semaforów w Orzyszu. Świecą już od końca października 2012 r.
Załączniki
14 października 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Mikołajek. Kształtowy wjazd jeszcze stoi...
14 października 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Mikołajek. Kształtowy wjazd jeszcze stoi...
23 listopada 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Ełku i manewrująca SU46-004.
23 listopada 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Ełku i manewrująca SU46-004.
23 października 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Mikołajek (widok w stronę Ełku).
23 października 2012 r. Orzysz. Semafory wyjazdowe w kierunku Mikołajek (widok w stronę Ełku).
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

TrainzN pisze:Ktoś coś może wie, gdzie na Warmii i Mazurach PLK zamierza w najbliższym czasie wymienić semafory z kształtowych na świetlne?
Naterki - w tym, albo przyszłym roku.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Plany robót zakładające między innymi wymianę semaforów kształtowych na świetlne w najbliższych latach obejmują:
- na linii 353 – stacje Naterki, Barczewo i Sątopy Samulewo
- na linii 220 – stacje Żabi Róg i Morąg
W pierwszej kolejności w 2013 r. roboty będą prowadzone na stacji Morąg.
Pozostałe stacje – kiedy i w jakiej kolejności – o tym będzie zdecydowane, gdy będą znana środki finansowe na remonty na poszczególne lata.
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

Ostróda to musi być solą w oku IZ Olsztyn. Stacja w sumie niewielka, a tylu "kapciowych"...
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Z punktu widzenia pasjonatów kolei szkoda tych kształtów, ale technika jak wiadomo rządzi się własnymi prawami i nikt nie będzie nam na nasze widzimisię robił skansenu.
Morąg na świetlnych - ciężko się będzie przyzwyczaić. W sumie 220 dość długo ostała się w całości na kształtowych. Dziś na świetlnych są jedynie Gamerki Wielkie (w sumie nie wiem od kiedy?) i od niedawna Małdyty.
Linia 353 na odcinku Olsztyn - Korsze była bardzo specyficzna bo stacje pośrednie posiadały prawie wyłącznie semafory kształtowe - teraz to się zmieni.
Ciekawy jestem czy gdziekolwiek w regionie wymiana semaforów na świetlne pociągnie za sobą wymianę srk na napędy 'elektryczne' :?:
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
MajkelB1
Osobowy
Posty: 56
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:45

Post autor: MajkelB1 »

Witam!
TrainzN pisze:Ciekawy jestem czy gdziekolwiek w regionie wymiana semaforów na świetlne pociągnie za sobą wymianę srk na napędy 'elektryczne'
Tak jest w Maldytach, ale chyba tylko od strony Olsztyna, bo od strony Elblaga podobno w dalszym ciagu jest po staremu.
Przy okazji pytanie do fachowcow. Ile kosztuje elektryczny naped zwrotnicy? Czy to jest kwota okolo tysiaca, dwoch, pieciu czy moze dziesieciu tysiecy. Zupelnie niewiem, stad naiwne moze pytanie.
W Maldytach podczas modernizacji zrezygnowano z montazu (podobno dla oszczednosci) dwoch napedow elektrycznych zwrotnic Nr: 2 i 9 (wg schematu z http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... aldyty.png ), a na koncu toru Nr: 2 od strony Olsztyna zamontowano semafor jednokomorowy z czerwonym swiatlem. To mocno ograniczylo funkcjonalnosc stacji.
Ostatnio wydzialem dziwaczne manewry, gdy przyjechala na stacje od strony Elblaga drezyna. Wpuszczono ja na tor 2, bo "za chwile" mialy sie minac dwa osobowe, ktore wjechaly na tor 1 i 3. Gdy osobowe pojechaly to drezyna wycofala sie w kierunku Elblaga i po chwili wjechala na tor 1, by potem pojechac w kierunku Olsztyna. Troche to glupawe. Gdyby zamontowano elektryczne napedy tych dwoch rozjazdow i "normalny" semafor wyjazdowy, to pociagi moglyby, tak jak to bylo kiedys, jechac z toru 2 w kier. Olsztyna.
Ciekawe ile zaoszczedzono.

Pozdr. Michal

Aa i jeszcze pytanie. Czy po zmianie na swietlne w Moragu, tez stacja bedzie obslufiwana z jednej tylko nastawni?
MB
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Wymiana semaforów kształtowych na świetlne jest jednym z elementów robót modernizacyjnych urządzeń srk (napędy zwrotnicowe też są wymieniane). Tutaj wykorzystuje się m.in. odzyskane urządzenia z modernizowanej linii 009 Warszawa – Gdańsk. To m.in. typ urządzeń decyduje na które stacje można je wbudować - szczegółów nie znam (nie jestem z branży srk). I to głównie z tego powodu nie jest robiona modernizacja urządzeń srk na stacji Ostróda. Koszt modernizacji nowymi urządzeniami nie załatwi IZ własnymi środkami – więc nie jest to sól w oku IZ Olsztyn jak pisze Staszek .
Ciągle jest nadzieja (choć przesuwana w czasie), że linia 353 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego będzie rewitalizowana lub modernizowana – z podniesieniem prędkości do v=120 km i przebudową urządzeń srk m.in. na stacji Ostróda.
Oczywiście istotnym czynnikiem przy wyborze stacji jest też likwidacja okręgu/okręgów nastawczych. W przypadku Morąga i pozostałych stacji są takie założenia.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

MajkelB1 pisze:Witam!
Tak jest w Maldytach, ale chyba tylko od strony Olsztyna, bo od strony Elblaga podobno
Aa i jeszcze pytanie. Czy po zmianie na swietlne w Moragu, tez stacja bedzie obslufiwana z jednej tylko nastawni?
Likwidacja nastawni uzależniona jest nie od typu semaforów lecz od pozostałego elementu usrk jakim są zwrotnice. Jeżeli w Morągu wymienią wyłącznie semafory a urządzenia pozostaną mechaniczne scentralizowane to nastawnie zostaną tak jak obecnie. Jeśli przebuduje się urządzenia np. na przekaźnikowe z napędami elektrycznymi zwrotnic to jedna z nastawni pójdzie do likwidacji. Urządzenia srk można też przebudować na jednej z głowic, tak jak uczyniono np. w Małdytach, wtedy do likwidacji idzie nastawnia z okręgu w którym przebudowano usrk.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 13:15 przez TrainzN, łącznie zmieniany 1 raz.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

bastard pisze:Oczywiście istotnym czynnikiem przy wyborze stacji jest też likwidacja okręgu/okręgów nastawczych. W przypadku Morąga i pozostałych stacji są takie założenia.
Wiadomo coś więcej na temat tych założeń? Mianowicie czy modernizacja usrk na stacji Morąg będzie wykonana w wariancie oszczędnościowym - montaż napędów elektrycznych tylko na jednej głowicy, czy nieoszczędnościowym - na całej stacji? Która z nastawni jest przewidziana do likwidacji?

ps przepraszam za post pod postem.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

MajkelB1 pisze:Ile kosztuje elektryczny naped zwrotnicy? Czy to jest kwota okolo tysiaca, dwoch, pieciu czy moze dziesieciu tysiecy.
Myślę, że spokojnie możesz ostatnią wymienioną kwotę pomnożyć razy 3.
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

TrainzN pisze:Ktoś coś może wie, gdzie na Warmii i Mazurach PLK zamierza w najbliższym czasie wymienić semafory z kształtowych na świetlne?
W tym wątku tej informacji nie znalazłem - kształty na rzecz świateł zniknęły w minionym roku ze stacji Ryjewo.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Maczy napisał/a:
TrainzN napisał/a:
Ktoś coś może wie, gdzie na Warmii i Mazurach PLK zamierza w najbliższym czasie wymienić semafory z kształtowych na świetlne?

W tym wątku tej informacji nie znalazłem - kształty na rzecz świateł zniknęły w minionym roku ze stacji Ryjewo.
Dziwne,że maczy nic nie znalazł - w wiadomości z dnia 2013-01-10 godz 18:52 podałem stacje, gdzie w najbliższych latach są planowane roboty związane z wymianą semaforów kształtowych na świetlne na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
ODPOWIEDZ