Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

tak sobie to czytam i czytam hmm w sumie to na drobny remont typu wymiana podkładów daje kasę MON a na resztę linii nie ma. PLK nie ma kasy bo skąd , bieda trzeba się cieszyć z tego co mamy chodzi o pomorska stronę linii 207 bo jeszcze możne być gorzej :sad: np jak kujawsko - pomorski odcinek linii 207 Grudziądz - Chełmża .
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:PLK nie ma kasy bo skąd...
Ano z RPO.
Dzisiaj rozpoczęły się nasze rozmowy na temat "drugiego rozdania" RPO.
Zaproponowaliśmy, aby na pierwszy ogień poszła 207 od Gardei do Malborka.
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

MajkelB1 pisze: Przecież dotacje z budżetu i tak popłyną.
A jednak waść wiesz niewiele. Linia 207 na odcinku Gardeja - Malbork nie jest linią wyszczególnioną w stosownym rozporządzeniu jako państwowa, więc 100% kosztów pokrywa się ze środków własnych PLK. To a'propos czytania ze zrozumieniem i rozumienia niektórych mechanizmów finansowania.
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

no to Panie Leszku trzymam kciuki żeby udało się jakaś kasę wyrwać na wspomniany odcinek :) myślę ze jak już będą pozyskane środki to zdradzi nam Pan ewentualnie na co będą wydane :)
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:... żeby udało się jakaś kasę wyrwać na wspomniany odcinek...
Rozumiem, że to życzenie z przymrużeniem oka, bo tu nie o "wyrywanie" chodzi, tylko o przekonanie Pana Marszałka Woj. Pomorskiego, że ta linia ma potencjał, w który warto inwestować. Oczywiście największym problemem ograniczającym prędkość pociągów są przejazdy kolejowe, które przy zwiększeniu prędkości należałoby "strzec" sygnalizacją, a to - jak wszyscy wiemy - sporo kosztuje.
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

to niech marszałek myśli o Kwidzynie :) no właśnie te przejazdy na Malbork jest ich trochę :(
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Leszek Lewiński pisze:Oczywiście największym problemem ograniczającym prędkość pociągów są przejazdy kolejowe, które przy zwiększeniu prędkości należałoby "strzec" sygnalizacją, a to - jak wszyscy wiemy - sporo kosztuje.
Takich przejazdów naliczyłbym aż 3 - reszta to drogi wybitnie lokalne na których zwolnienia wyglądają na typowe fanaberie urzędasów.

1. Przejazd w Brachlewie, gdzie dla samochodów powyżej pewnej wysokości, nie mieszczących się pod wiaduktem, jest przejazd w poziomie torów.

2. Przejazd na DK55 między Grzępą a Gościszewem - tutaj SSP jest, tyle że częściej niesprawne niż działające poprawnie - szkoda komentować...

3. Przejazd w Malborku na Nowej Wsi - tutaj SSP jest - nie wiem jak z jego sprawnością, ale nie spotkałem się jeszcze z wyłączonym.

Przejazdów w Sztumie i Ryjewie nie liczę - jeśli nie ma planów likwidacji stacji to nie ma z nimi problemu. Dyskusyjną sprawą są zwolnienia do 60 na drogach gruntowych - w Sztumskiej Wsi, Grzępie i przed samym Malborkiem - szczególnie że nie tak dawno obowiązywały one tylko dla kierunku Toruń --> Malbork, a od jakiegoś czasu są obustronne.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

No właśnie te zwolnienia na przejazdach... Prędkość szlakowa na pomorskim odcinku linii 207 od prawie 20 lat wynosi 80 km/h, a przez ostatnie 2 lata posypało się sporo ograniczeń na przejazdach. Musiały wejść jakieś nowe przepisy.

Najśmieszniejszy jest drugi przejazd za Gościszewem w stronę Malborka. Droga gruntowa po przecięciu toru prowadzi przez jeszcze około 20m i kończy się nad stawem. W zasadzie jest to droga do nikąd, zimą można było zaobserwować jaki jest ruch samochodów. Przez miesiąc jak leżał śnieg nikt nawet przez ten przejazd nie przejechał. Ograniczenie wynosi około 50 km/h dla kierunku nieparzystego.

Zlikwidować ten przejazd i będzie spokój, a jak się znajdzie jakiś wędkarz to niech sobie te 20 metrów piechotą podejdzie :mrgreen:
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

ArTuR pisze:Droga gruntowa po przecięciu toru prowadzi przez jeszcze około 20m i kończy się nad stawem.
(...)
Zlikwidować ten przejazd i będzie spokój, a jak się znajdzie jakiś wędkarz to niech sobie te 20 metrów piechotą podejdzie :mrgreen:
Niewykluczone, że ten zbiornik wodny służy np. w razie "W" do zaopatrzenia w wodę pitną do beczkowozów, tudzież np. dla straży pożarnej.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Czytając Wasze "rady" zdało mi się, że trafiłem na inne forum dyskusyjne. Coś jak misc... czy jakoś tak.
Panowie, nim coś "poradzicie", zapoznajcie się wpierw z Rozporządzeniem MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania torów kolejowych z drogami (w Dz. U. ma ono numer 33, w Google wystarczy wpisać Rozporządzenie MTiGM nr 33 i zaraz "się znajdzie") i wówczas spróbujcie coś wymyślić. Coś, co byłoby zgodne z przepisami, a jednocześnie pozwoliło przy minimalnych nakładach finansowych podnieść prędkość na tej linii.
Ja, niestety, pomimo wielokrotnego podjęcia tego tematu, rozwiązania nie znalazłem, a każde kolejne pomiary widoczności na przejazdach i rosnące stale iloczyny ruchu na przejazdach (głównie za sprawą ruchu drogowego) sprawiają, że z roku na rok ograniczeń przybywa.
Pozostaje mi jedynie liczyć na przyjęcie przygotowanych programów inwestycyjnych i to, że jednak spora "kasa" z RPO na linię nr 207 się znajdzie.
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Łukasz Jamroz pisze:Przejazd na DK55 między Grzępą a Gościszewem - tutaj SSP jest, tyle że częściej niesprawne niż działające poprawnie - szkoda komentować...
Sorry, ale to zdanie jest oszczerstwem skierowanym w stronę mej firmy.
Rzeczywiście, przez ponad miesiąc urządzenia ssp były wyłączone, ale to ze względu na ich wymianę. Zainstalowałem tam obecnie najlepsze dostępne urządzenia czołowej firmy, wydając ponad 120 tys. zł. Od czasu modernizacji ilość usterek wynosi ZERO.
A jaka była przyczyna tej modernizacji? Ano taka, że na tym przejeździe NOTORYCZNIE dochodziło do złamań rogatek (praktycznie raz w tygodniu). Sprawcy pozostawali z reguły nieuchwytni, a do czasu wymiany (naprawy) drągów przejazd pozbawiony był sygnalizacji (trwało to przeciętnie ok. 2-6 godzin). Teraz powinno być nieco inaczej, choć nie sądzę, aby ilość połamanych rogatek zmalała. Natomiast z pewnością wzrośnie wykrywalność. Myślę, że osiągnie 99%.
L.L.
tomek kwn

Post autor: tomek kwn »

czy ktoś wie gdzie są przeznaczone te szyny co leżą na stacji w Kwidzynie??
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Leszek Lewiński pisze:Sorry, ale to zdanie jest oszczerstwem skierowanym w stronę mej firmy.
(...)
A jaka była przyczyna tej modernizacji? Ano taka, że na tym przejeździe NOTORYCZNIE dochodziło do złamań rogatek (praktycznie raz w tygodniu).
(...)
Natomiast z pewnością wzrośnie wykrywalność. Myślę, że osiągnie 99%.
Przyznaje bez bicia, że nie znam powodów dla których SSP nie działało na tym przejeździe - jestem pod tym względem przewrażliwiony po akcji jaka wyprawia się na linii 71. Jeśli jest tak jak pan pisze - to tylko lepiej w kontekście modernizacji tej linii. Rozumiem że zwiększona wykrywalność zostanie osiągnięta dzięki zamontowaniu kamery?

Odnośnie ograniczeń na przejazdach - proszę wczytać się w mój post - winą za zwolnienia do 60 na przejazdach z drogami gruntowymi obarczam właśnie "urzędasów" odpowiedzialnych za produkowanie rozporządzeń na które pan się powołuje. Nie mogę znaleźć racjonalnego uzasadnienia dla takich przepisów, podobnie jak zwalnianie do 10 km/h na przejeździe z działającym SSP.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Łukasz Jamroz pisze:zwiększona wykrywalność zostanie osiągnięta dzięki zamontowaniu kamery?
Niech zostanie to tajemnicą PKP PLK S.A. i ... Policji :D
Łukasz Jamroz pisze:winą za zwolnienia (...) obarczam właśnie "urzędasów"
Jeśli władze państwowe naszego kraju są owymi "urzędasami", to wówczas rzeczywiście jest to prawda.
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

tomek kwn pisze:gdzie są przeznaczone te szyny co leżą na stacji w Kwidzynie
Złom. To z rozbiórki starego toru nr 4a w Gardei (w ramach robót, o których tu pisano).
L.L.
ODPOWIEDZ