Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Wiadukty drogowe (nad torami), jak zapewne wszystkim użytkownikom tego Forum wiadomo, są obiektami, których właścicielem, zarządcą i użytkownikem są zarządcy dróg. Mówi o tym np. Ustawa o drogach publicznych, wskazując, że istnienie wiaduktu drogowego bez drogi na nim pozbawione jest sensu (tzw. "oczywista oczywistośc").ArTuR pisze:A jaka jest przyczyna ?
Przez przedmiotowy wiadukt biegła droga leśna, tzw. dukt. Wiadukt był w coraz gorszym stanie technicznym. Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wykonał kontrolę tego obiektu. Wobec braku właściciela obiektu, stwierdzonego w czasie przeprowadzonego postępowania administracyjnego (zarówno miejscowa gmina, jak i nadleśnictwo stwierdziły, że żadna droga będąca w ich zarządzie nie przebiega przez ów obiekt) PWINB wydał decyzję nakazującą rozbiórkę. Nakaz ten polecono zrealizowac właścicielowi terenu (gruntu), na którym stoi obiekt, czyli dla PKP S.A. (nie mylic z PKP PLK S.A.), który ów nakaz wypełnił.
L.L.
Przetarg na rozbiórkę wiaduktu drogowego w km 114.064 ogłoszony przez Nadleśnictwo Kwidzyn, które to prawdopodobnie było właścicielem obiektu i drogi.
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/px_dg~rdl ... aduktu.pdf
Dodam jeszcze, że wszystkie wiadukty na drogach leśnych w powiecie kwidzyńskim są nieczynne (na linii 207 obiekt w km 113.1, oraz na linii 218 obiekty w km 38.3 i 39.. Ponieważ mimo zakazu nadal były używane, wymyślono ciekawe zabezpieczenia w postaci szlabanów ze ściętych drzew (Ryjewo obiekt w km 114.064) oraz płytkich wykopów i wałów ziemnych.
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/px_dg~rdl ... aduktu.pdf
Najlepiej pozbyć się problemu. Niech właściciel gruntu się martwi.Leszek Lewiński pisze:zarówno miejscowa gmina, jak i nadleśnictwo stwierdziły, że żadna droga będąca w ich zarządzie nie przebiega przez ów obiekt
Dodam jeszcze, że wszystkie wiadukty na drogach leśnych w powiecie kwidzyńskim są nieczynne (na linii 207 obiekt w km 113.1, oraz na linii 218 obiekty w km 38.3 i 39.. Ponieważ mimo zakazu nadal były używane, wymyślono ciekawe zabezpieczenia w postaci szlabanów ze ściętych drzew (Ryjewo obiekt w km 114.064) oraz płytkich wykopów i wałów ziemnych.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2011, 22:38 przez nowmir, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
No, jednak nie do końca taka sama - za Mełno zabrano się w sumie 5 lat temu, gdy wymieniono wjazd od Jabłonowa, potem od Grudziądza. Fakt - z wyjazdowymi długo tam trwa już zabawa. Z kolei w Grupie od ubiegłego roku są już w ziemi kable pod nową sygnalizację i na tym - póki co - poprzestano.gryff pisze:Może troszkę zbaczam z tematu ale taka sama sytuacja miała miejsce w listopadzie 2011r na linii 208 stacja Mełno tam również zamontowano semafory świetlne które jednak do dziś nie zostały uruchomione ,ciekawe z jakiej przyczyny???
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Przebudowa chyba wciąż trwa. Widziałem niedawno, jak montowali elektryczny napęd zwrotnicowy.gryff pisze:Może troszkę zbaczam z tematu ale taka sama sytuacja miała miejsce w listopadzie 2011r na linii 208 stacja Mełno tam również zamontowano semafory świetlne które jednak do dziś nie zostały uruchomione ,ciekawe z jakiej przyczyny???
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Wtedy dałem się przekonać, natomiast teraz nic mnie nie przekona, że to nie kto inny jak nieudolna PLKa odpowiada za narażanie życia kierowców.Leszek Lewiński pisze:Sorry, ale to zdanie jest oszczerstwem skierowanym w stronę mej firmy.Łukasz Jamroz pisze:Przejazd na DK55 między Grzępą a Gościszewem - tutaj SSP jest, tyle że częściej niesprawne niż działające poprawnie - szkoda komentować...
Rzeczywiście, przez ponad miesiąc urządzenia ssp były wyłączone, ale to ze względu na ich wymianę. Zainstalowałem tam obecnie najlepsze dostępne urządzenia czołowej firmy, wydając ponad 120 tys. zł. Od czasu modernizacji ilość usterek wynosi ZERO.
A jaka była przyczyna tej modernizacji? Ano taka, że na tym przejeździe NOTORYCZNIE dochodziło do złamań rogatek (praktycznie raz w tygodniu). Sprawcy pozostawali z reguły nieuchwytni, a do czasu wymiany (naprawy) drągów przejazd pozbawiony był sygnalizacji (trwało to przeciętnie ok. 2-6 godzin). Teraz powinno być nieco inaczej, choć nie sądzę, aby ilość połamanych rogatek zmalała. Natomiast z pewnością wzrośnie wykrywalność. Myślę, że osiągnie 99%.
http://malbork.naszemiasto.pl/artykul/g ... 6dc3,1,3,4
Co to znaczy że nie jest to łatwe zlokalizowanie usterki? PLKowcy nie nadajecie się zwyczajnie do tego! W normalnych warunkach poleciałyby zwolnienia, a po prawdzie odpowiedzialne osoby powinny odpowiadać karnie za narażanie życia kierowców swoją nieudolnością.
Jeszcze co do przejazdu na DK55 w Goraju - pan Leszek Lewiński zapewniał o tym że usterki wynikają z wyłamywania rogatek - otóż w sierpniu jechałem do Kwidzyna, SSP działało (albo nie działało i było nieoznakowane, a ja miałem kupę szczęścia), po niecałych dwóch godzinach stał już znak STOP i rogatka uszkodzona - szlabany były nietknięte. Kolega regularnie jeżdżący na tej trasie twierdzi że to nic nowego! Więc wychodzi zwyczajna nieudolność PLKi - umie brać kasę, ale nie nadaje się kompletnie do niczego więcej!