Strona 6 z 10

: 12 maja 2014, 12:47
autor: Grzesiek1983
Ja słyszałem, że ma być VT-ek. Mam nadzieję, że da się załapać podsyłem z Tłuszcza do Łap. Wtedy dojazd nie stanowiłby problemu.

: 12 maja 2014, 15:54
autor: Referee
laczor pisze:Wygląda na to że linia 36 odżyje 15 czerwca podczas Festynu Dworcowego w Ostrołęce. Jak donosi Towarzystwo Dróg Żelaznych ma być uruchomiony pociąg specjalny z Łap do Ostrołęki. Możliwe są także przejazdy wahadłem do Kurpi (PLK nie zgodziła się otworzyć Grabowa na okoliczność festynu). Więcej informacji na https://www.facebook.com/groups/tdz.ostr/?fref=ts
Ciekawy jestem zestawienia pociągu specjalnego ale pewnie nie ma co liczyć na nic więcej niż SA133, fajnie by chociaż było gdyby na dodatek był skomunikowany z poranną Hańczą z Warszawy, tak żeby na festyn dotrzeć przez Łapy :)
Mam kalkulację PR, niestety nie mogę ujawnić. Czekamy na ofertę KM. Chciałbym zdradzić szczegóły, ale nie mogę. :cry:

: 24 maja 2014, 12:17
autor: Referee
W Łomży wyremontują nastawnię (dach, obróbki blacharskie, wymiana rynien): https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... 4&expired=

: 28 maja 2014, 10:14
autor: Referee
Pociąg specjalny Łapy-Ostrołęka-Łapy 15 czerwca nie pojedzie. Zjadły go finanse.

: 30 maja 2014, 20:43
autor: Kruglanken
Witam

Coś tam jednak pojedzie VT-ek 628 link: http://www.linia29.cal.pl/news.php?readmore=207

Pozdrawiam

: 30 maja 2014, 22:24
autor: laczor
Ale będzie to tylko wahadełko Ostrołęka - Kurpie, a nie specjalny z Łap. Nie wiem jeszcze czy VTek będzie dostępny w Ostrołęce przez cały dzień czy też tylko podczas przerwy w obiegu na tej stacji (tak jak to już bywało). Jeśli to pierwsze rozwiązanie to lepiej bo będzie mógł obsłużyć więcej kursów do Kurpi niezależnie od obsługi pociągów na Ostrołęka - Tłuszcz.

: 04 cze 2014, 22:55
autor: laczor
Dzisiaj rano z Warszawy do Ostrołęki przytransportowano lok SM48-112. http://patryk-k.flog.pl/wpis/8926248/et22931--sm421075--sm48112#w W jakim celu, czyżby coś działo się na 36? ale....
Jak na szybko coś wydedukowałem to jest jedna możliwość że będą coś robić? do tej pory poza konserwacją rozjazdów w Śniadowie zdaje się, że nic się nie działo - a druga to taka że z Ostrołęki zabrano jakąś SM42 i w zamian podesłano to to. Nic innego mi nie przychodzi do głowy, na linię 36 w dalszym ciągu jest dopuszczalny tylko ruch lokomotyw SM42.

: 18 cze 2014, 14:02
autor: Referee
Zarząd Województwa Podlaskiego przyznał dotację PKP PLK na wykonanie dokumentacji przedprojektowej na remont linii kolejowych, w tym na 36 i 49:
http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomos ... jowych.htm

: 19 cze 2014, 16:53
autor: Referee
Napisze więcej, bo przychodzą do mnie prywatne wiadomości z prośbą o wyjaśnienie.

Częściowo linie nr 6, 31, 32 ,52 mają być modernizowane w ramach instrumentu Connnecting Europe Facility, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Natomiast linie nr 32 (odc. Lewki - Czeremcha), 36 (do Śniadowa lub granicy województwa), 49, szeroki tor z Kuźnicy do Gieniusz w ramach działania 4.2 Infrastruktura kolejowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.

Co ciekawe można by w ramach podlaskich funduszy wyremontować odcinek linii nr 36 od granicy województwa (Śniadowa) do Ostrołęki pomimo, że to już Mazowieckie. Na pewno marszałek z Warszawy nie wyłoży na linię nr 36 ani złotówki (istnieje odpowiedź marszałka woj. mazowieckiego do starosty łomżyńskiego, w której definitywnie wykluczył taką możliwość), stąd moja informacja o możliwości finansowania za "miedzą".

: 08 lip 2014, 10:47
autor: Referee
Koszt modernizacji linii nr 49 przewidziano na 48,860 mln zł, natomiast linia 36 to 12,230 mln. W ramach tego przewidziano całkowitą wymianę nawierzchni na linii nr 49, przebudowę urządzeń srk na stacjach Śniadowo i Łomża. Na linii nr 36 zostaną przywrócone posterunki ruchu Czerwony Bór i Sokoły. Rewitalizacja urządzeń elektrycznych, na linii nr 36 zabudowa EOR, rewitalizacja urządzeń telekomunikacyjnych, udrożnienie przepustów i przebudowa peronów. Na 49 to samo, tylko bez EOR. Prędkość maksymalna to 80 km/godz.

: 09 lip 2014, 19:27
autor: Grzesiek1983
Jeśli faktycznie do remontu dojdzie to na linii 49 będzie to największe wydarzenie od lat 70-tych

: 11 sie 2014, 11:41
autor: laczor
W sobotę około 13:15 do Ostrołęki przyjechała zdawka z Łomży. Zdziwiłem się że w soboty ten pociąg też kursuje, do tej pory to był tylko w 1-3-5. Czy to jednorazowe zdarzenie czy coś się zmieniło?

: 12 sie 2014, 09:19
autor: Grzesiek1983
laczor pisze:W sobotę około 13:15 do Ostrołęki przyjechała zdawka z Łomży. Zdziwiłem się że w soboty ten pociąg też kursuje, do tej pory to był tylko w 1-3-5. Czy to jednorazowe zdarzenie czy coś się zmieniło?
Zdawka na stałe kursuje w 1,3 i 5. Jednak w te wakacje jest dość duży ruch na liniach 36 i 49. Dodatkowo w Ostrołęce czasami brakuje SM42 a tylko one mogą wjeżdżać na 36 i 49. W rezultacie zdawki na tych liniach mozna spotkać czasami też w 2 i 4 a nawet w 6, jeśli nie dało się całego towaru do Łomzy lub Śniadowa dostarczyć w piątek.

: 15 gru 2014, 18:40
autor: Referee
W 2015 roku przypada stulecie kolei w Łomży. Ja jako przedstawiciel "Kolejowego Podlasia" będę namawiał samorządy do organizacji pociągu specjalnego z tej okazji. W tamtym roku udało się taki przejazd zorganizować, wierzę, że i tym razem będzie podobnie.

: 25 gru 2014, 19:25
autor: Referee
No i ruszają z pracami, narazie przedprojektowymi.
"Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studiów wykonalności w ramach projektu „Prace na wybranych
liniach kolejowych w perspektywie UE 2014-2020 – Prace przygotowawcze”.
Część A zamówienia: Opracowanie studium wykonalności dla realizacji projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej
nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – gr. województwa, Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo -
Łomża”,
Część B zamówienia: Opracowanie studium wykonalności dla realizacji projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej
nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka - Gieniusze (S), Rewitalizacja linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo
Wschód - Bufałowo (S)”,
Część C zamówienia: Opracowanie studium wykonalności dla realizacji projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr
59 na odcinku Granica Państwa – Chryzanów (S)”
źródło: https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0