Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn
Odcinek Kwidzyn - Prabuty został otwarty 24.06.1909 roku. Od 1.02.2000, kiedy to zawieszono pociągi osobowe służy wyłącznie ruchowi towarowemu. Z linii 218 Myślice - Szlachta jest to obecnie jedyny czynny odcinek.
1.Długość 21 km (licząc od osi stacji):
- początek w km 31.170 (oś stacji Prabuty 32.015)
- koniec w km 53.774 (oś stacji Kwidzyn 52.989)
PLK do Prabuty-Kwidzyn zalicza też odcinek: 53.774 (Kwidzyn) - 61.678 (prawy brzeg Wisły).
2. Tor nr.1
Bezstykowy, podkłady strunobetonowe (tam gdzie V=40 przewaga NRDowskich podkładów BS65/66), wymiana nawierzchni w 1983/84 roku.
- km 31.170-34.300 V=40
- km 34.300-41.200 V=70
- km 41.200-51.200 V=40 (w terenie znak stoi w km 50.700)
- km 51.200-53.774 V=70 (głównie podkłady drewniane)
- km 53.774-61.678 V=0 (odc. Kwidzyn - prawy brzeg Wisły)
3. Tor nr.2
Odbudowany w 1983 roku z materiałów staroużytecznych, podkłady drewniane, bezstykowy (oprócz kilku odcinków), nieczynny od 1999 roku, prędkość w roku 1999 roku wynosiła chyba 50 km/h.
- km 31.170-52.620 V=0 (w km 45.1-45.3 toru brak)
- km 52.620-53.7 V=70
W 2009/2010 planowane jest wznowienie ruchu pociągów osobowych (Arriva PCC). Czy w związku z tym tor nr.2 będzie reaktywowany, czy ponownie zniknie z mapy PLK podczas modernizacji węzła Prabuty?
27.02.2009 r. - Poprawiono błąd pisarki w dacie otwarcia odc. Kwidzyn - Prabuty (z "2009" na "1909") - P.
1.Długość 21 km (licząc od osi stacji):
- początek w km 31.170 (oś stacji Prabuty 32.015)
- koniec w km 53.774 (oś stacji Kwidzyn 52.989)
PLK do Prabuty-Kwidzyn zalicza też odcinek: 53.774 (Kwidzyn) - 61.678 (prawy brzeg Wisły).
2. Tor nr.1
Bezstykowy, podkłady strunobetonowe (tam gdzie V=40 przewaga NRDowskich podkładów BS65/66), wymiana nawierzchni w 1983/84 roku.
- km 31.170-34.300 V=40
- km 34.300-41.200 V=70
- km 41.200-51.200 V=40 (w terenie znak stoi w km 50.700)
- km 51.200-53.774 V=70 (głównie podkłady drewniane)
- km 53.774-61.678 V=0 (odc. Kwidzyn - prawy brzeg Wisły)
3. Tor nr.2
Odbudowany w 1983 roku z materiałów staroużytecznych, podkłady drewniane, bezstykowy (oprócz kilku odcinków), nieczynny od 1999 roku, prędkość w roku 1999 roku wynosiła chyba 50 km/h.
- km 31.170-52.620 V=0 (w km 45.1-45.3 toru brak)
- km 52.620-53.7 V=70
W 2009/2010 planowane jest wznowienie ruchu pociągów osobowych (Arriva PCC). Czy w związku z tym tor nr.2 będzie reaktywowany, czy ponownie zniknie z mapy PLK podczas modernizacji węzła Prabuty?
27.02.2009 r. - Poprawiono błąd pisarki w dacie otwarcia odc. Kwidzyn - Prabuty (z "2009" na "1909") - P.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 17:56 przez nowmir, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Re: Linia 218: odcinek Prabuty - Kwidzyn
Nie.nowmir pisze:Czy w związku z tym tor nr.2 będzie reaktywowany...
Tak.nowmir pisze:... czy ponownie zniknie z mapy PLK podczas modernizacji węzła Prabuty?
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 12:45 przez Leszek Lewiński, łącznie zmieniany 1 raz.
L.L.
Zdjęcie wykonane dzisiaj (22 lutego) na 50,8 kilometrze linii 218. Tor bezstykowy, duże mrozy i spore obciążenie toru swoje zrobiło:
Czy takie pęknięcie, a w sumie rozerwanie stanowi duże zagrożenie dla ruchu pociągów ? Na takiej lokalnej linii chyba rzadko prowadzona jest kontrola stanu toru, więc może należałoby to gdzieś zgłosić.
Czy takie pęknięcie, a w sumie rozerwanie stanowi duże zagrożenie dla ruchu pociągów ? Na takiej lokalnej linii chyba rzadko prowadzona jest kontrola stanu toru, więc może należałoby to gdzieś zgłosić.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Dzisiaj na stacji Kwidzyn pojawił się pociąg roboczy należący do PPMT Gdańsk. Prawdopodobnie będzie remontowany odcinek Prabuty - Kwidzyn. Stan toru między Liczem a Kwidzynem jest coraz gorszy (ograniczenie do 40 km/h, rozpadające się NRD-owskie podkłady). Między Prabutami a Liczem jest znacznie lepiej (70 km/h, łuk za Prabutami 40 km/h).
Dzisiaj ruch towarowy na Prabuty-Kwidzyn obsługiwały dwie lokomotywy ST43 (również w trakcji podwójnej).
Dzisiaj ruch towarowy na Prabuty-Kwidzyn obsługiwały dwie lokomotywy ST43 (również w trakcji podwójnej).
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
E...tam pociąg. Dwie maszyny: podbijarka z profilarką i wagony mieszkalne operatorów + magazyny z klamotami od maszyn.nowmir pisze:...na stacji Kwidzyn pojawił się pociąg roboczy...
E...tam remontowany. Trochę podbicia odcinków, na których występują największe deformacje toru.nowmir pisze:Prawdopodobnie będzie remontowany odcinek Prabuty - Kwidzyn.
Takie tam ogacanie żeby dało się jeździć. Na naprawę (remont) tego odcinka - niestety - środków finansowych nie przyznano
A podkłady BS66 - zwane "zemstą Honeckera" - niestety rozpadają się dalej...
L.L.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Nie, no bez przesady. Takiego tragicznego stanu tam nie ma. Ale jeśli ktoś chciałby wozic tam ludzi, to prędkości rzędu 80-100 km/h na tym odcinku bez prac remontowych nie da się uzyskac.tomek kwn pisze:... to ta linia może być nawet zamknięta...
Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest łatwa. PKP PLK S.A. - jako zarządca majątku Skarbu Państwa - nie generują zysku. Ceny sprzedaży tras mają minimalizowac koszty utrzymania i eksploatacji. Z uwagi na to, że na koszty te składa się zarówno amortyzacja linii, jak i koszty bieżące oraz wszelkiego rodzaju nakłady inwestycyjne ponoszone na środki trwałe przypisane do danej linii, odpowiedziec tak wprost nie potrafię.tomek kwn pisze:...to ona zarabia na siebie?
L.L.
Sądzę, że linia na pewno na siebie zarabia. W ciągu doby jeździ na niej średnio 5 par pociągów towarowych. Pełne do Kwidzyna i puste z. Korzystając z cennika PLK można obliczyć przychód 3500zł na dzień. Przez jeden miesiąc w roku na skutek przerwy technologicznej w IP Kwidzyn ruch maleje niemalże do zera. 3500zł x 330 dni = 1,1 mln zł. Ta kwota na pewno przewyższa koszty utrzymania. Na trasie nie ma żadnych posterunków ruchu, stacja w Prabutach to głównie linia D29-9, natomiast stacja w Kwidzynie w związku z kursującymi całą noc pociągami towarowymi jest otwarta całą dobę co niesie za sobą jakiś koszt, chociaż myślę, że sama stacja też niemało zarabia ze względu na rozrząd wagonów Cargo trwający cały czas.
Nie wiem, to zależy ile zarząd będzie chciał przeznaczyć na konserwacje torowiska. Można nic nie robić, jedynie wypisywać papiery związane z ruchem pociągów i płacić podatki od gruntu na którym leży linia.
Nie chce się kłócić w tym temacie czy ta linia jest dochodowa dla PLK czy nie, niewiele wiem, jak pisze kompletne głupoty to po prostu napisz i ten temat będzie zakończony z mojej strony.
Nie chce się kłócić w tym temacie czy ta linia jest dochodowa dla PLK czy nie, niewiele wiem, jak pisze kompletne głupoty to po prostu napisz i ten temat będzie zakończony z mojej strony.
Ale 70 km/h na odcinku gdzie obecnie jest 40 km/h pewnie się da. Po tym "remoncie" dotychczasowa prędkość będzie utrzymana czy zwiększona?Leszek Lewiński pisze:Takiego tragicznego stanu tam nie ma. Ale jeśli ktoś chciałby wozic tam ludzi, to prędkości rzędu 80-100 km/h na tym odcinku bez prac remontowych nie da się uzyskac.
Poniżej zdjęcia z dzisiejszych prac między Kwidzynem a Rakowcem.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Pisze: Są to kompletne głupoty. Ot, chocby takie, że linie kolejowe są zwolnione z podatku gruntowego. A tzw. koszty utrzymania to tylko wierzchołek góry lodowej. Owe 3,5 tys to koszt 10 szt. podkładów, a jest ich tam ... no, znacznie więcej.ArTuR pisze:...jak pisze kompletne głupoty to prostu napisz...
Utrzymana, bo to "remont", a nie remont.nowmir pisze:Po tym "remoncie" dotychczasowa prędkość będzie utrzymana czy zwiększona?
L.L.