Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Od kilku dni na łuku przed stacją Kwidzyn (km 51-52, tor 1) są wymieniane podkłady (drewniane na staroużyteczne betonowe INBK). Dzisiaj wyładowano kolejną partię.
Od maja notuje numery lokomotyw pracujących na linii Kwidzyn-Prabuty. W ustaleniu co jeździło konkretnego dnia pomaga mi Nowmir oraz zdjęcia zamieszczane w internecie. Lokomotywy zmieniane są co drugi dzień, a teraz latem nawet co trzeci.
Pojawiło się nowe ograniczenie prędkości. Na razie jako tymczasowe do 40 km/h między Prabutami, a przystankiem Gonty (dokładnie 34,3-36,1). Prędkość szlakowa na tej części linii to 70 km/h.
Budynek dworca w Gontach niestety nie istnieje. Może ktoś wie jak wyglądał i kiedy go rozebrano?
Załączniki
Nowe ograniczenie prędkości: 40 km/h w kierunku Prabut, 70 km/h w kierunku Kwidzyna. W głębi budynek mieszkalny za którym znajdowała się ładownia i tor dodatkowy.
Widok od strony placu dworcowego. W trawie zasypane piwnice budynku stacyjnego a w głębi pozostałości przylegającego magazynu towarowego.
Widok od strony torów. Zarośnięty peron i pozostałości magazynu towarowego.
Tego niestety nie wiem, nawet nie wiedziałem, że był tam jeszcze jakiś budynek.
Przystanek w Gontach (Gunthen) został otwarty dopiero po dwóch latach od otwarcia linii Kwidzyn - Prabuty - 16 IV 1911, po kolejnych dwóch latach 15 XII 1913 przekształcony w stację IV klasy, więc dworzec jest późniejszy niż w Rakowcu i Liczu (źródło: Naczelne Prezydium Prowincji Prusy Zachodnie w Gdańsku, 1808-1940, sygn. 185).