Trasa szynobusu

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Po której trasie Twoim zdaniem powinien kursować nowy szynobus?

Olsztyn - Szczytno - Pisz
3
27%
Olsztyn - Mikołajki - Ełk
0
Brak głosów
Olsztyn - Braniewo
3
27%
Olsztyn - Giżycko -Ełk
0
Brak głosów
Elbląg - Tolkmicko - Braniewo
5
45%
 
Liczba głosów: 11

Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Trasa szynobusu

Post autor: Radek »

Zamieszczam ankietę dotyczącą trasy nowego szynobusu
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
CM

Post autor: CM »

Nie widzę :shock: jakoś linii na które mógłbym głosować, więc pozwole sobie zaproponować marzycielskie opcje. Rozsądnie byłoby przezaczyć szynobusy na krótsze odcinki i zapewnić skomunikowania. Wówczas nie było by takich problemów z wielkimi obiegami. Rano 6-7 dojeżdżać w kierunku większych miast lub węzłów, popołudniu 16-17 odwozić ludzi ze szkół czy pracy. Dlaczego więc nie uruchomić choć jednego z odcinków:

Korsze-Bartoszyce
Węgorzewo-Kętrzyn
Lidzbark Wrm.-Czerwonka
Działdowo-Lidzbark Miasto
Szczytno-Wielbark
Braniewo-Bogaczewo

Dla zwolenników maksymalnego wyżyłowania Pesobusów (a tacy dominują widać wśród decydentów) można wymyślić jeszcze inne opcje ;) Np.:

Lidzbark Wrm.-Czerwonka-Biskupiec-Szczytno-Wielbark-Nidzica (nowy "Włóczęga Północy" :idea: )
Giżycko-Kętrzyn-Węgorzewo-Kętrzyn-Korsze-Bartoszyce (czyli "Sudbahnbus" :idea: )
Elbląg-Braniewo-Bogaczewo-Małdyty-Myślice (czyli "Ostbahnbus")
Nowe Miasto Lub.-Iława-Zajączkowo Lub.-Lubawa-Zajączkowo Lub.-Działdowo-Lidzbark Miasto (czyli "PESA zamiast Kibla" :idea: )

Który najlepszy? :wink:
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

CM pisze: Lidzbark Wrm.-Czerwonka-Biskupiec-Szczytno-Wielbark-Nidzica (nowy "Włóczęga Północy" :idea: )
Giżycko-Kętrzyn-Węgorzewo-Kętrzyn-Korsze-Bartoszyce (czyli "Sudbahnbus" :idea: )
Elbląg-Braniewo-Bogaczewo-Małdyty-Myślice (czyli "Ostbahnbus")
Nowe Miasto Lub.-Iława-Zajączkowo Lub.-Lubawa-Zajączkowo Lub.-Działdowo-Lidzbark Miasto (czyli "PESA zamiast Kibla" :idea: )

Który najlepszy? :wink:
Jestem za "Włóczęgą Północy"!!! :lol:

A zupełnie poważnie. Wydaje mi się, że linia Kętrzyn - Węgorzewo powinna być reaktywowana przynajmniej podczas sezonu letniego. Oddzielny szynobus i pięć, sześć par połączeń, skomunikowanych z pociągami dalekobieżnymi.
Oczywiście warto by dodać dwa przystanki stricte turystyczne: Gierłoż oraz Mamerki.
Właściwie dziwi mnie, dlaczego już teraz podczas lata nie idą grupy wagonów do Węgorzewa, choćby w skladzie "Mamer", lub "Biebrzy". Przecież chętni na pewno by się znaleźli.
Kętrzyn - Węgorzewo to linia z gatunku ekonomicznych bomb, które leżą odłogiem.

W odrodzenie Wielbarka też wierzę, pytanie brzmi: kiedy? Nie chciałbym jednak, aby skończyło się tylko na odcinku Szczytno - Wielbark. To za mało, aby osiągnąć dobry bilans ekonomiczny. Województwa warmińsko-mazurskie i mazowieceki powinny zrobić zrzutkę na dwa szynobusy do obsługi odcinka Ostrołęka - Szczytno, ze skomunikowaniami w Szczytnie.
Jak by dodać do tego jeszcze PESĘ na Szczytno - Nidzica, wtedy byłoby pięknie.
Szkoda tylko, że srk w Wielbarku w stanie krytycznym. Jak tedy organizować ruch?

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

CM pisze:Korsze-Bartoszyce
Węgorzewo-Kętrzyn
Lidzbark Wrm.-Czerwonka
Działdowo-Lidzbark Miasto
Szczytno-Wielbark
Braniewo-Bogaczewo
A może zejdziesz w końcu na ziemię.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

A może zejdziesz w końcu na ziemię.
Dlaczego?
Braniewo-Bogaczewo
- Elbląg

Parafrazując język PLK-i: nieeksploatowanie tej lini ekonomicznie nieuzasadnione. Tory dobre, ludzie nie tyle, że chcą ale muszą tam jeździć pociągiem tylko na PKP-ie niedasie
Węgorzewo-Kętrzyn
Niewiele tu trzeba a prowadzi w sensownym kierunku a nie z nikąd do nikąd
Szczytno-Wielbark
Trochę gorzej położona niż Węgorzewo-Kętrzyn ale dało by się.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Tomek pisze:[
Braniewo-Bogaczewo
- Elbląg


Trochę gorzej położona niż Węgorzewo-Kętrzyn ale dało by się.

Braniewo-Bogaczewo może i tak, ale Węgorzewo-Kętrzyn dopiero wtedy jak dasz pieniądze na naprawe główną toru.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Gość

Post autor: Gość »

Propozycje Cezara są bliskie memu sercu ( zwłaszcza Lidzbark W-Czerwonka), jednak niestety niezbyt realne.
Podzielam pogląd Adama na temat Kętrzyn-Węgorzewo.
Szkoda że linia z takim potencjałem turystycznym leży odłogiem. Pesobus byłby chyba jednak za duzy na wahadłową jazdę na tej linii, tam jest potrzebny mniejszy pojazd dwuosiowy. ( coś wielkości czeskich motoraczków). A jeśli jesteśmy przy pomysłach nierealnych w polsce, a napewno mających szansę na powodzenie w analogicznych warunkach w jakimś normalnym kraju np. Niemczech to linia Kętrzyn- Węgorzewo jest idealna na przewozy turystczne z trakcją parową. W zupełności by tam wystarczył parowóz typu ferrum ( tkh49) z 2-3 wagonami bi 29.
Ale to tak na marginesie, wszak mówimy o plastikowcach. :D
pzdr
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!
Bernard pisze: Braniewo-Bogaczewo może i tak, ale Węgorzewo-Kętrzyn dopiero wtedy jak dasz pieniądze na naprawe główną toru.
Hmmmm, czy ja wiem? Generalnie stan nawierzchni na szlaku Kętrzyn - Węgorzewo nie jest taki znowu tragiczny, dużo gorzej jest na linii Olecko - Gołdap, czy też chociażby na eksploatowanym ciągle odcinku Ełk - Pisz - Kolonia. W Służbowych Rozkładach Jazdy Pociagów Towarowych z późnych lat dziewięćdziesiątych cały czas nałożona była szlakowa 50 km/h. Nie wiem, ile jest teraz, "Claytonem" jechaliśmy chyba 30 km/h.

Obrazek

Obrazek

Gdyby puścić szynobus, to długimi odcinkami można by jechać te 50 dych, tak przynajmniej myślę.

Nawet jeśli nie, to latem i tak prędkosć nie odstraszy turystów. Jeśli podstawi im się pod nos autobus szynowy, to trudno, aby nie skorzystali z oferty, zwłaszcza, jeśli będą z okien pociagu mogli sobie obejrzeć Gierłoż... A tłuc się ciasnym PKS-em po dziurawej drodze?

Latem mały pojazd mogłby być nawet za mały. Ale poza sezonem dwuosiowy pojazd, taki choćby SN81, byłby super sprawą.

Co do parowozu. Podobno jakiś Niemiec jest zainteresowany tego typu działalnością. Jeśli już mamy taki koncert życzeń, to ja chciałbym TKt48 z dwoma "ryflakami"... :)

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Panowie obecnie Olsztyn ma tylko jeden SA106 28.12.2004 ma przyjchac kolejny a co odnośnie do planów ich jazdy to niewiadomo bo przecirz wszystko sie zmienia ale ja jestem za odcinkiem do Szczytna tylko i tak aby bylo 6 par pociągów.Pozostałe propozycje to najlepiej Olsztyn Elbląg przez Braniewo i zeby w miedzy czasie latał 2 razy do Braniewa przez Tolkmico i na 21:00 wracał do Olsztyna
mgr inż. Sebastian Marszał
CM

Post autor: CM »

Ale namieszalem ;) No ale zastanawiam sie powaznie, co samorzad i PR zamierzaja zrobic ztym deszczem szynobusow (jesli spadnie tak jak zapowiadaja). Na razie jeden trzyma przy zyciu trzy linie. Jak bedzie cztery - piec... to rachunek jest prosty ;) 12-15 linii - czyli zabraknie na pomyslow!

Cezar
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Bardzo bym chciał zobaczyć szynobus w Węgorzewie, ale znając polską rzeczywistość jest to chyba nierealne. :roll:

PS.Naprawa główna w latach 70-tych tej linii polegała na wymianie szyn na staroużyteczne i wysypane bardzo złej podsypki. Podobno nawet, gdyby puścić podbijarkę w różne "gorsze" miejsca, to by to nic nie dało. Do tego stare, fatalne, drewniane podkłady (Info z PLK).
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Mam pomysł. :idea:

Pobawmy się w pisanie rozkładu marzeń dla linii Kętrzyn - Węgorzewo. Potem możemy pomyśleć o innych. Oto moja propozycja, tworzona z uwzględnieniem danych zawartych w nowej "cegle"...

Para 1:

Kętrzyn (5:20) - Węgorzewo (6:20), kursuje w dni robocze
Węgorzewo (6:30) - Kętrzyn (7:30), kursuje w dni robocze


Cel: zaspokojnienie potrzeb przewozowych lokalnej społeczności. Dowóz do szkół, pracy. Niestety bez sensownych skomunikowań w Kętrzynie. Raczej nie da rady...

Para 2:

Idealny pociąg "na zakupy" i "do urzędu". W sezonie doskonała przesiadka dla jadących z południa Polski "Pogorią".

Kętrzyn (8:20) - Węgorzewo (9:20)
Węgorzewo (9:30) - Kętrzyn (10:30)


Po przyjeździe do Kętrzyna skomunikowanie z krzyżowanymi tam akurat pociągami Ełk - Wrocław oraz Olsztyn - Ełk.

Para 3:

Kętrzyn (12:30) - Węgorzewo (13:30), łącznik "Biebrzy", sezon
Węgorzewo (13:50) - Kętrzyn (14:50), łącznik "Biebrzy", sezon


Tu komentarz chyba zbyteczny. Cel oczywisty. :wink:

Para 4:

Przede wszystkim dla lokalnej społeczności (powroty, powroty...), ale w sezonie także dla turystów. Wszak w promieniu godziny na stacji pojawiają się pociągi w kierunku Ełku i Olsztyna.

Kętrzyn (15:20) - Węgorzewo (16:20)
Węgorzewo (16:30) - Kętrzyn (17:30)


A za 10 miutek krzyżowanko "Mamerek" i osobowego do Olka.

Para 5:

8 minutek temu odjechał "Rybak" na Ełk. A zatem i Węgorzewo może ruszać...

Kętrzyn (20:20) - Węgorzewo (21:20)
Węgorzewo (21:30) - Kętrzyn (22:30)


I zaraz pociąg do Olsztyna...

Uwaga:

Pociągi osobowe, obsługiwane autobusem szynowym, kursują przy stałych końcówkach minutowych. Do "taktu" jeszcze tu daleko, ale zawsze dobry początek... :wink:

Pozdrawiam!

PS: Jak wygram w "Totka", od razu kupuję szynobus i do roboty!!! :lol:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Ja nie mam cegły :wink:

Wrzuć więcej zdjęć z Kętrzyn Węgorzewo, w aspekcie sprawdzania stanu nawierzchni.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Okej, żeby było obiektywnie: te lepsze i te gorsze miejsca...

Obrazek

Tu nie jest źle, natomiast optykę psuje trawa... Podczas jazdy drezyną widać (i czuć) było, że w tym miejscu szlak jest niezły. Chociaż, przydałoby się podokręcać niektóre śruby... :lol:

Obrazek

Widoczne podkłady...

Obrazek

Miejscami tor bardzo zarośnięty...

Obrazek

Tu raczej kiepsko, chociaż też trochę trawa przeszkadza. "Jedynka" (swoją drogą, ciekawe ograniczenie), odnosi się do mostu kratowego, przerzuconego nad Kanałem Mazurskim.

Obrazek

W 2003 roku przejazd przez las nie nastręczał problemów. Między inymi dlatego, że wcześniej przejechał tamtędy Ganz oraz poznański szynobus w trakcie próbnego tournee... W 2002 drezynę na tym odcinku trzeba było pchać... :wink:

Obrazek

Tu nie jest źle...

Więcej zdjęć na http://www.kmkolsztyn.prv.pl/

Kurczę, ciężko mi powiedzieć. Z jednej strony faktycznie stan nawierzchni nie zachwyca, zwłaszcza w świetle informacji, które podał Benek, z drugiej widziałem znacznie gorsze odcinki, a po niektórych z nich do dziś jeżdżą planowe pociągi...

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Na ostatnim zdjęciu widzę podkłady strunobetonowe. czyżby BS65 made in była NRD :?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ