Głomno
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Głomno
Moja prośba dotyczy zdjęć (aktualnych lub dawnych) stacji w Głomnie. Tylko w miarę możliwości proszę o zdjęcia inne niż budynku dworcowego, bo tych jest więcej niż tego co naprawdę mnie interesuje. Z góry dzięki.
Bardzo uproszczony rysunek układu torów na stacji Głomno można znaleźć na stronie http://maps.geoportal.gov.plmaciek pisze: Mile widziany byłby, nawet uproszczony plan.
Po zlokalizowaniu miejscowości Głomno na mapie należy wybrać opcję "RASTER". Pojawi się wówczas mapa topograficzna.
Czy chodzi o bocznicę przeładunkową Molwity-Lejdy pod wsią Głamstawki?
Niestety nie wiem jak wygląda stan tej bocznicy. Generalnie bocznice dla wojskowych rejonów przeładunkowych na granicy z ZSRR były budowane według jednego wzoru (dwie brukowane rampy i układ dwóch grup torów przeładunkowych - 1435 mm/1524 mm). Rejon przeładunkowy Bartoszyce miał charakter pomocniczego wobec Braniewa i Skandawy wiec mogli oszczędzać na infrastrukturze przez co ta stacja przeładunkowa w lesie mogła nie mieć mechanicznych urządzeń srk.
Niestety nie wiem jak wygląda stan tej bocznicy. Generalnie bocznice dla wojskowych rejonów przeładunkowych na granicy z ZSRR były budowane według jednego wzoru (dwie brukowane rampy i układ dwóch grup torów przeładunkowych - 1435 mm/1524 mm). Rejon przeładunkowy Bartoszyce miał charakter pomocniczego wobec Braniewa i Skandawy wiec mogli oszczędzać na infrastrukturze przez co ta stacja przeładunkowa w lesie mogła nie mieć mechanicznych urządzeń srk.
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale nie chcę zakładać nowego tematu.
Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia:
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... /lightbox/
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... 8516747319
Otóż bardzo uważnie przeanalizowałem plan zamieszczony przez kol. bastarda
oraz powyższe zdjęcia i dochodzę do wniosku, że jest on niewłaściwie sporządzony.
Wiem, że taki mały, zupełnie zielony człowieczek nie powinien wysnuwać takich tez, ale...
Proszę spojrzeć. Wg planu, tor szeroki przebiega od strony budynku i rozjazdem nr 2 daje początek torowi nr 3s. Ze zdjęć natomiast, można wywnioskować, że pociąg osobowy znajduje się właśnie na torze 3s! Zdjęcie przedstawiające sam parowóz ukazuje nam na drugim planie wykop, z którego wychodzi splot. Wg planu, tor szeroki wchodzi "po prostej" i zaraz za przejazdem rozchodzi na dwa. Albo ja źle patrzę, albo parowóz jest właśnie na jednym nich. Wątpliwości budzi fakt, że semafor na planie oznaczony jako "D" jest wygaszony... Sam już nie wiem co o tym myśleć.
W związku z powyższym proszę osobę rozeznaną w temacie st. Głomno, o rozwianie moich wątpliwości i ewentualnie wyprowadzenie mnie z błędu.
Pozdrawiam,
Maciek
PS. Bardzo miło zaskoczyło mnie odnalezienie tych fotek, ponieważ zdjęć stacji w Głomnie, nawet takich, które zmuszają do głębszego ich przemyślenia, jest bardzo niewiele.
Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia:
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... /lightbox/
http://www.flickr.com/photos/scenicrail ... 8516747319
Otóż bardzo uważnie przeanalizowałem plan zamieszczony przez kol. bastarda
oraz powyższe zdjęcia i dochodzę do wniosku, że jest on niewłaściwie sporządzony.
Wiem, że taki mały, zupełnie zielony człowieczek nie powinien wysnuwać takich tez, ale...
Proszę spojrzeć. Wg planu, tor szeroki przebiega od strony budynku i rozjazdem nr 2 daje początek torowi nr 3s. Ze zdjęć natomiast, można wywnioskować, że pociąg osobowy znajduje się właśnie na torze 3s! Zdjęcie przedstawiające sam parowóz ukazuje nam na drugim planie wykop, z którego wychodzi splot. Wg planu, tor szeroki wchodzi "po prostej" i zaraz za przejazdem rozchodzi na dwa. Albo ja źle patrzę, albo parowóz jest właśnie na jednym nich. Wątpliwości budzi fakt, że semafor na planie oznaczony jako "D" jest wygaszony... Sam już nie wiem co o tym myśleć.
W związku z powyższym proszę osobę rozeznaną w temacie st. Głomno, o rozwianie moich wątpliwości i ewentualnie wyprowadzenie mnie z błędu.
Pozdrawiam,
Maciek
PS. Bardzo miło zaskoczyło mnie odnalezienie tych fotek, ponieważ zdjęć stacji w Głomnie, nawet takich, które zmuszają do głębszego ich przemyślenia, jest bardzo niewiele.
Jako, że w Google Street View pojawiła się praktycznie cała Polska, można sobie pozwiedzać kolejowe zakątki. Pod poniższym linkiem znajduje się przejazd kolejowy w Głomnie:
http://maps.google.pl/?ll=54.325134,20. ... 0,3.2&z=12
pomimo wieloletniego już braku ruchu na tej linii przejazd kolejowy jest do dziś oznakowany. Zachowała się nawet ruina budki dróżnika. Na przejeździe są dwa tory - rozumiem, że jeden jest normalny a drugi szeroki?
http://maps.google.pl/?ll=54.325134,20. ... 0,3.2&z=12
pomimo wieloletniego już braku ruchu na tej linii przejazd kolejowy jest do dziś oznakowany. Zachowała się nawet ruina budki dróżnika. Na przejeździe są dwa tory - rozumiem, że jeden jest normalny a drugi szeroki?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
No to mnie Kolega miło zaskoczył. Teraz możemy dokładnie określić, który tor jest jakiej szerokości. Kiedy "jedziemy" w stronę wsi, najpierw mijamy drogę do stacji, która odbija od asfaltowej szosy w lewo. Pierwszy tor jest szeroki, a drugi normalny. Zrujnowany budyneczek jest opisany na planie zarzuconym przez Kolegę @bastarda symbolem "2".
Teraz dla porównania spójrzmy na fotkę z drugiego linku w mojej poprzedniej wiadomości. Jest to widok na przejazd od strony dworca, patrząc w kierunku Bartoszyc. Na zdjęciu widnieją semafory wyjazdowe, szlabany na przejeździe i budkę dróżnika (?). Widać różnicę, nie?
Pozostawiam moje wypowiedzi i dostępne materiały do wewnętrznej (jakże wielkie słowa ) analizy.
Pozdrawiam,
Maciek
Teraz dla porównania spójrzmy na fotkę z drugiego linku w mojej poprzedniej wiadomości. Jest to widok na przejazd od strony dworca, patrząc w kierunku Bartoszyc. Na zdjęciu widnieją semafory wyjazdowe, szlabany na przejeździe i budkę dróżnika (?). Widać różnicę, nie?
Pozostawiam moje wypowiedzi i dostępne materiały do wewnętrznej (jakże wielkie słowa ) analizy.
Pozdrawiam,
Maciek